Nog een tipje!?
Het relais voetje zit tegen het plaatwerk geschroefd met één M6 boutje/moertje. Het relais zit daar los opgeduwd. Nu zul je kunnen voelen wanneer je aan het relais rammelt dat het relais afzonderlijk van het voetje ietwat beweging heeft. Door het trillen en vibreren van de motor en auto, rammelt heet relais dus constant een beetje in zijn voetje. Hierdoor worden na +/- 30 jaar de contacten ietsje opgerekt en of uitgesleten. Zo kan het contact af en toe kan verbreken en of idd door opgerekte contacten en meer vocht ertussen zal corrosie aanslag teveel weerstand kunnen geven waardoor relais niet meer altijd goed schakelt.
Haal dat voetje eens van het plaatwerk af, maak de contacten goed schoon en neem een rolletje tape. Duw het relais er goed in en wikkel een paar lagen tape goed strak om relais en voetje zodat deze 2 niet meer afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen. Schroef het relais met voetje weer opnieuw vast op zijn plaats tegen plaatwerk.
Dit was voor mij de oplossing na een jaar zoeken en vloeken, waarom mijn coupe soms spontaan tijdens het rijden ermee ophield. En vaak met vochtig weer slecht deed starten en dan wanneer hij wel deed starten 1 km verder weer stil stond en daarna weer te starten on 5 km verder weer stil te staan. Dan deed het weer weken goed en dan was het weer weken elke rit raak.
. Na dat trukie met de tape geen problemen meer gehad..