Hallo,
Omdat ik nu vakantie heb ben ik ook wat gaan klussen aan mn W123, ik heb gister de sigarettenaansteker gerepareerd, Deze was bij aankoop van de auto niet aangesloten. Ik heb de + aangesloten op een kroonsteentje van de stroom naar de radio en de - op een schroefje bij de versnellingspook. Hierop werkte de sigarettenaansteker weer gewoon maar ik weet niet of het slim is geweest om het op deze manier te doen want ik had vanmorgen een startprobleem en ik heb het vermoede dat het hier mee te maken heeft maar weet het niet zeker want ik ben maar een hobbyist op dit gebied. Toen ik vanmorgen het contact aanzetten ging het contact gewoon aan maar toen ik de trekstarter uittrok om voor te gloeien ging plots de stroom eraf en sloeg het contact en de radio uit. Na de zekeringen nagekeken te hebben (maar deze zijn allemaal nog heel) snap ik niet wat het probleem zou kunnen zijn en dacht ik dat het beter zou zijn om het maar eens na te vragen aan mensen op het forum die er waarschijnlijk meer verstand van hebben als ik. Denken jullie dat het aansluiten van de sigarettenaansteker te maken heeft met dit probleem? gister heb ik namelijk nog een flink stuk gereden en een paar keer gestopt en gestart maar had ik geen problemen en nu vanmorgen dus wel.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen ???
groeten, een jonge hobbyist