[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
warm/heet lucht : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:23

warm/heet lucht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

warm/heet lucht

Berichtdoor Desje » 24 sep 2006, 18:45

beste leden
ik heb de verwarming uitstaan en alles op koud en er komt toch warm lucht uit.
als ik hem op stand 1 zet en de knoppen op zijn uiterste draai voor om warm lucht te stoppen , komt toch warm lucht er uit

wat kan dat zijn ????

mvg
desje
Desje

Antwoord:warm/heet lucht

Berichtdoor Wiebren240D » 24 sep 2006, 19:57

Hallo Desje

ik denk dat je kachel kraan stuk is zit onder de moter kap komen een aantal slangen op uit die dingen zijn bij een W123 van plastic je kan 1 ding proberen spuit die kraan even in met WD40 zowel links als rechts en daarna met vet in spuiten

maar je komt volgende week toch wel naar de Technische dag help ik je wel even verder

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor nik » 24 sep 2006, 22:10

Hallo,

Kachelkraan kost €36 ex bij de dealer.
2 Weken geleden net vervangen:laugh:

Nieky.
nik

Berichtdoor Desje » 25 sep 2006, 09:30

beste leden
heeft iemand een foto van die kraan eventueel. ik ben niet zo thuis in onderdelen, vandaar ik geen beeld heb van de kraan en waar ik het moet zoeken.
alvast bedankt

mvg
desje
Desje

Berichtdoor nik » 01 okt 2006, 21:14

De kraan zit tegen het schutboord aan vlak bij de accu(rechts).
Er komen 3 rubber leidingen op uit, en uit het schutboord komen nog eens 2 staal kabeltjes die weer op de buitenkant van de regelkraan uit komen en die weer aan je warmte regelaar(knopen) zit op je dashboard.

Als je er niet uit komt maak ik wel even een fototje
, ik hoop dat de foto dan op de site terecht komt, wou vorige keer niet lukken nl.:blush:

Succes Nieky:whistle:
nik

Berichtdoor marty » 16 jan 2007, 23:31

Hoi,

Na aanschaf van mijn Mercedes 200D had ik hetzelfde probleempje. Nou wilde ik eerst ff weten hoe dat nou toch mogelijk was dus heb ik het verdeelstuk van het schutboard geschroefd. Deze heb ik met de mond op druk gezet aan de aanvoerkant. Ik voelde dat er aan beide zijde lucht ontsnapte wat dus verklaard waarom het ongewenst warm wordt in de auto. Dus heb ik het verdeelstuk opengemaakt door de `ringveertjes` weg te halen en het verdeelstuk netjes schoongemaakt daar alwaar wat sediment afzetting was. Tevens heb ik de drukveertjes een beetje uitgerekt om meer druk op de afsluitplaatjes te krijgen.Netjes weer in elkaar gezet en wederom aan de drukproef onderworpen. Nu moest ik aardig druk zetten maar verder dan een beetje sissen en een rood hoofd kwam ik niet. Gemonteerd en proegritje gemaakt, geen lekages en geen ongewenste warmte meer.
Handig is om per kant te demonteren en weer te monteren, kan je aan de andere kant afkijken hoe het weer gemonteerd dient te worden.
Succes met de klus,
M.
marty

Keer terug naar Techniek