Het is nu 25 nov 2024, 01:01
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door JeePee » 18 aug 2014, 18:24
Weet niet of het goed te zien is op de foto, maar de onderste rand van de bestuurders deur sluit niet goed aan op de carrosserie. Geen idee of de stijl wat verdraaid is maar ik krijg het niet goed weer recht zodat het weer aansluit. Ik vermoed ook dat het wat windruis veroorzaakt. Iemand een tip om dit weer passend te krijgen?
- Bijlagen
-
- IMG_20140818_181630.jpg (86.91 KiB)
Laatst bijgewerkt door
JeePee op 20 aug 2014, 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.
-
JeePee
- Gold Boarder
-
- Berichten: 303
- Geregistreerd: 05 apr 2013, 13:25
- Woonplaats: Den Haag
- Roepnaam:
- Type wagen: 280CE
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Wietse » 18 aug 2014, 20:18
Ben bang dat er roest achter ( in de deur ) en in die strip zit. Dan gaat die wat bol staan. Uiteindelijk valt die eraf en heb je ook een andere onderkant deur nodig! Dus aanpakken die klus!!
Maar zo te zien ben redelijk op tijd erbij.
-
Wietse
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1110
- Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
- Woonplaats: Dordrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JeePee » 18 aug 2014, 23:34
Yep, ben er ook bang voor. Is niet de enige roestige plek
het gekke is dat de lijst aan de passagiers kant goed zit, maar daar zit wel zichtbaar roest... klusje voor de winter.
-
JeePee
- Gold Boarder
-
- Berichten: 303
- Geregistreerd: 05 apr 2013, 13:25
- Woonplaats: Den Haag
- Roepnaam:
- Type wagen: 280CE
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Wietse » 19 aug 2014, 20:11
vaak komt er ook vuil en bagger tussen, dat blijft nat en dan gaat het 3x zo snel.
-
Wietse
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1110
- Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
- Woonplaats: Dordrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JeePee » 19 aug 2014, 21:51
Is er een manier om die lijst er makkelijk af en er weer op te zetten zodat ik er onder kan kijken? Hij zit al wat los en zie wat plugjes zitten maar wel niks forceren.
-
JeePee
- Gold Boarder
-
- Berichten: 303
- Geregistreerd: 05 apr 2013, 13:25
- Woonplaats: Den Haag
- Roepnaam:
- Type wagen: 280CE
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 280 '76 » 19 aug 2014, 22:19
Als je de strip van onderen met twee handen pakt en schuin naar boven (naar je toe) trekt dan springt hij los van de klemmetjes die op je deur zitten. Let wel op want als het meer dan roestig is (rot dus) dan heb je kans dat je stukken uit de deurplaat zelf trekt. Maar dat merk je vanzelf als je eraan begint te trekken. Dan moet het overigens wel echt serieus rot zijn en wordt het tijd dat je er iets aan gaat doen. Maar als ik je verhaal zo lees en je foto zie dan lijkt dat erg mee te vallen. Goede weerstand zonder al te "roestige" kraakgeluiden is goed.
Wel moet je nieuwe klemmetjes gebruiken om de strip er weer op te zetten anders heb je kans dat je de strip onderweg verliest. Ze kosten trouwens bijna niks bij de dealer (ik geloof dat je er een stuk of vier a vijf nodig hebt). Het zijn witte kunststof rechthoekige klemmen met in het midden een pinnetje. Zet de klemmetjes op z'n plek (in het gaatje dus) en druk het witte pennetje met een stompe schroevendraaier naar binnen totdat deze gelijk is met het oppervlak van het klemmetje. Het is een soort Plug-systeem. De witte klemmen zitten dan weer vast op de deur en daarna "hang" je de strip met de binnen-/bovenkant daarvan op de klemmen (in de strip zit een soort rail waar de rechte kanten van de klemmetjes zich in vast zetten) en drukt de strip in zijn geheel met wat kracht weer op zijn plek. Dus eerst de strip bovenin de klemmetjes drukken, daarna over de gehele lengte de onderkant. Daarna zit het weer muurvast.
Zo gepiept en laat je niet afschrikken door de kracht die je ervoor nodig hebt.
Overigens, de oude klemmen kan je het beste verwijderen door het oude pennetje in het midden helemaal naar binnen te duwen (vallen dan wel in je deurbak maar het is kunststof dus op zich kan het geen kwaad) anders is het een heel geklooi om de oude klemmen te verwijderen.
-
280 '76
- Gold Boarder
-
- Berichten: 389
- Geregistreerd: 15 jan 2014, 13:30
- Roepnaam:
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door JeePee » 19 aug 2014, 23:17
Dank je! Helder verhaal
Binnenkort maar eens een poging wagen. Ik heb zelf het idee dat het mee valt met de roest, maar we zullen zien...
-
JeePee
- Gold Boarder
-
- Berichten: 303
- Geregistreerd: 05 apr 2013, 13:25
- Woonplaats: Den Haag
- Roepnaam:
- Type wagen: 280CE
- Bouwjaar: 1970
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Hans230CE » 20 aug 2014, 10:13
Die strips zitten achteraan de deur toch vast met een moertje en vooraan met een lipje????? Toch bij een C.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 8656
- Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
- Woonplaats: Oostende (B)
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Roy Lubbers » 20 aug 2014, 10:15
Inderdaad even goed zoeken naar schroefjes/boutjes... in principe zitten alle strips ergens ook vastgeschroefd...
-
Roy Lubbers
- Gold Boarder
-
- Berichten: 371
- Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
- Woonplaats: Enschede
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1984
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door 280 '76 » 20 aug 2014, 10:55
Bij een sedan weet ik dat er in de hoek van de deur een klein moertje achter een zwart dopje zit en een lip vooraan. Bij een coupé durf ik dat niet te zeggen maar jullie aanvulling is welkom.
Dus... kijk aan de binnenkant van de deur of je ergens in de hoek een zwart dopje ziet. Als dit zo is dan wip je die er met een klein schroevendraaiertje uit en zie je door het gat een klein moertje zitten. Spuit dit van tevoren even goed in met bijv. WD-40 en geef het de tijd om in te werken. Herhaal dit desnoods. Daarna kan je met een klein dopje en verlengstukje/ratel het moertje eraf draaien. Of er vooraan een lip zit durf ik zoals gezegd bij een coupé niet te zeggen maar mocht dit zo zijn dan doe je nadat je het moertje er vanaf hebt gedraaid alles zoals ik heb omschreven maar moet je als je de strip los hebt getrokken deze in zijn geheel naar voren bewegen zodat de lip uit het gat van de deur floept.
-
280 '76
- Gold Boarder
-
- Berichten: 389
- Geregistreerd: 15 jan 2014, 13:30
- Roepnaam:
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hans230CE » 20 aug 2014, 21:12
Jep achter beginne met het moertje, en dan naar voor werken, de lip is ruim genoeg om naar achteren los te komen.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 8656
- Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
- Woonplaats: Oostende (B)
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten