Doet hij dit nu continue of zo nu en dan? Alleen wanneer koud of ook wanneer warm? Hoe dan ook in het eerste geval moet je dit zoeken bij de ontstekingsdelen, vacuĆ¼mcircuit of de brandstoftoevoer. Het is onlangs nogal vochtig geweest, dus dan kan door haarscheurtjes in de verdelerkap of als deze slecht aansluit zich daarin vocht ophopen, kost een paar tientjes maar om deze kap en de rotor gelijk mee te vervangen is geen overbodige luxe. Meestal is dit ook wel aan de contacten te zien wanneer het daarbinnen regelmatig vochtig is (groene aanslag en of onregelmatige inbranding van contacten).
Kijk bij onderstaande pdf eens op pagina 12
daar vind je een diagnosetabel met de meest voorkomende k-jet storingen en de mogelijke oorzaak. Volgens die tabel lijkt het op regeldruk probleempje en dan is mogelijk je warmloopregelaar een beetje gaar. Wat niet te hopen is, want dan wordt het een kostbaar verhaaltje. Kijk ook naar de kleur van je bougies, hieraan kun je soms aflezen of het brandstofmengsel wel of niet correct is.
http://members.home.nl/pappenheimer/MB/ ... 5B1%5D.pdfDoet hij het het maar af en toe met onregelmatige intervallen, dan zul je het waarschijnlijk ergens in het elektrisch circuit moeten zoeken. Dan zit daar mogelijk ergens een los of slecht contact dat onder bepaalde invloeden (trillingen) hapert na 30 jaar. Zo had ik eens een kwakkelend contact aan het brandstofrelais waar ik een jaar met hoofdbreken naar gezocht heb. Soms kan het heel simpel zijn, dit losse contactje resulteerde ook in slecht starten, stotteren en afslaan op de meest vreemde momenten. Even het kabelschoentje wat knijpen met een tangetje en het relais fixeren was de oplossing. Dus haal het relais er eens uit verbind contact 7 en 8 van het relaisvoetje eens door met strak passende bananenstekkertjes. Dan loopt de brandstofpomp continue mee ga zo eens rijden, blijft het voordoen kun je die al afstrepen. Let wel de pomp blijft nu lopen ook wanneer je de motor van contact haalt. Dus zet je auto niet uren aan de kant met die doorverbinding, want dan is je accu in paar uur leeg.
Helaas zijn er niet veel garagebedrijven meer waar ze knowhow hebben van K-jet injectie. En dat geklooi met achter de oren krabben en blijven afstellen van de gangbare waardes van CO en ontsteking met de huidige uurtarieven kom je ook geen steek verder en kost alleen maar geld. Hier moet je gericht en stapsgewijs gaan afturven. Is alles vernieuwd en goed afgesteld. Controleer dan op vacuĆ¼mlekages is dat goed controleer dan de brandstofdruk koud en warm. Begin bij de pomp, brandstoffilter, brandstofaccumulator, warmloopregelaar, koudstartinjectie enzo. In die pdf boven vind je van alles wat je eventueel nog meer en hoe kunt controleren.
Succes.