hi all,
vandaag mijn tellernaalden gespoten (ziet er gelikt uit, nog dank aan Robin!) en wat andere zaken netjes gemaakt in de tellerbak en vervolgens de boel weer terug gezet. Alles werkt prima, behalve de oliedrukmeter. Voor uitbouw vanochtend was mijn oliedruk volgens het boekje (3 bar bij iets gas en stationair (koude motor), 2 bar bij stationair warme motor) maar sinds ik de boel heb terug gezet krijg zit de meter min of meer vast. Symptomen:
- afgekoppeld staat de meter op 0
- aangesloten tot starten motor blijft op 0
- bij starten schiet het metertje iets omhoog (rond de 1 bar) en blijft dan zitten
- na uitzetten blijft het metertje gewoon op die waarde staan
- bij loskoppelen valt metertje weer terug naar 0
- bij weer aansluiten zelfde verhaal als hierboven. De stand waarin hij blijft staan verschilt wel iets per keer, soms iets boven de 1 soms er iets onder, maar geen beweging na initele uitslag.
Ik heb met de hand de weerstand van het naaldje gevoeld en vergeleken met de weerstand van een extra oliedrukmeter uit een reservetellerbak en die voelen beide precies gelijk. (vrij zware weerstand in vergelijk met electrometertjes (bv toerenteller of km teller))
heeft iemand enig idee? Quick fix? Oorzaak ligt zeker niet bij de oliedruk van de motor zelf aangezien voor uitbouw tellerbak alles nog goed was en ik geen meter gereden heb sindsdien. Dus moet of mechaniekje van het metertje zijn, de koppeling met de olieleiding of de leiding zelf.. Alle hulp welkom kortom..