Terwijl ik op versterking wacht voor het ontluchten kan ik zowel wat fotootjes plaatsen van het gebeuren, niet?
- eerst de auto op blokken gezet
- IMG_3683.JPG (1.02 MiB)
Ik heb 1 foto van een caliper vóór het echte kuiswerk na het verwijderen van de zuiger:
- IMG_3677.JPG (1.11 MiB)
en dan natuurlijk na
kweet het, veel verschil is er niet te zien... op de foto.
- eerst met metalen borstel rondom (niet in de cilinder) en dan met schuurwol en de cilinder met fijn schuurpapier
- IMG_3679.JPG (1.15 MiB)
Ik heb wel een iets betere voor en na van alle onderdelen...
- voor
- IMG_3680.JPG (883.77 KiB)
- na
- IMG_3681.JPG (855.51 KiB)
Deze rubbertjes heb ik uiteindelijk toch niet vervangen, er was echt niks mis mee en na al dat werk van het monteren zag ik het eerlijk gezegd niet echt zitten
maar ik heb het setje terwijl ook liggen.
Hier nog eens een overzichtje en hoe het eruit ziet nu na montage en nieuwe blokjes.
- IMG_3682.JPG (1.09 MiB)
- IMG_3685.JPG (962.47 KiB)
Voor de achterste remmen moesten er dus wel degelijk nieuwe rubbertjes op en daarvoor heb ik een trucje van een medelid op het forum gebruikt in combinatie met een eigen idee. (dat me een extra set heeft gekost)
- gaatje geboord met iets grotere diameter dan de zuiger in een zacht houten plankje
- IMG_3687.JPG (850.11 KiB)
- dopsleutel 41 past perfect hiervoor
- IMG_3688.JPG (979.09 KiB)
Nog even nader uitleggen: In dat rubbertje zit een fijne metalen ring dus gebruik die dopsleutel niet in het begin maar na het opduwen met het plankje wanneer er niet zoveel druk meer vereist is... 't is ideaal om het precies goed te zetten
- IMG_3686.JPG (1.08 MiB)
Alles is nu terug gemonteerd, leeggebloed en opnieuw gevuld via een proper reservoir en wacht ik dus op een compagnon die komt helpen ontluchten...
- IMG_3702.JPG (1.08 MiB)
Pump up the jam!