Op de technische dag, die zeer aangenaam was trouwens waarvoor dank aan Toontje, wou ik nog even snel mijn remblokken bekijken omdat ik vermoedde dat ze binnenkort aan vervanging toe waren. Maandag was het al zover

Vooraan begon het aardig te piepen en ik voelde ook het schrapen van de schijven...
Gisteren namiddag ben ik begonnen met de revisie (auto niet meer gebruikt sinds maandag)
Ik heb onderweg wat foto's getrokken en ging die achteraf allemaal hier posten maar toen ik iets wou checken kwam ik verschillende topics tegen hier over de positie van de zuiger van de achterste remklauwen, ook iets over dat het illegaal zou zijn in bepaalde landen om zelf je remmen te reviseren? Enfin, sommigen onder jullie weten dat ik 11 jaar in het buitenland heb gewoond en ik heb een tijdje als 'mechanicien' gewerkt in een garage in Costa Rica... om een lang verhaal kort te maken: het demonteren/poetsen/hermonteren van de remklauwen wordt ginder in de jungle iets minder nauwkeurig gedaan dan hier me dunkt.

Bijvoorbeeld heb ik de rubbers van de voorste klauwen niet vervangen omdat die nog goed waren maar na het lezen van enkele topics hier ben ik serieus paranoia geworden

Nu ben ik bezig met de achterste klauwen en kom ik info tegen over de positie van de zuigers, even verder zoeken hoe dat in elkaar zit...
groetjes,