Hier dito schakelaartje op de afdekplaat onder het stuur
.. Lijkt me ook voor de levensduur van de antenne bevorderlijk.
Continue dat ding omhoog en omlaag wanneer je de auto gebruikt dan wel de muziekinstallatie inschakelt of je nu radio luistert of niet. Geeft die antenne natuurlijk ook extra slijtage. Bij mij gaat ook de Blaupunkt meteen aan wanneer ik auto op contact zet, deze staat standaard op de SD kaart ipv radio. Deze moet ik ook echt manueel uitschakelen wil ik dit voorkomen anders houd hij in het geheugen vast daar te beginnen waar ie opgehouden is. Dus met zo'n ding hoef je de antennen ook niet apart te schakelen indien je dat wenst. Volgens mij hebben die Beckers ook zulk geheugen, al helemaal die je met een draaiknop moet inschakelen (bij die laatste is het dan ook geen geheugen
).
Het is natuurlijk wel zo dat je met een aparte schakelaar er dan wel steeds aan moet denken dat ding manueel in te trekken wanneer je ergens parkeert waar je enig risico loopt dat iemand dat ding knakt voor de lol. Maar dat is eigenlijk net zoiets wat je met de fiets moet doen, altijd afsluiten.
kwestie van hoe gehecht ben je aan je antenne..
Een maat van me heeft hem ook op het contact staan en dat al jaren, nou als ik hoor hoe ongezond dat ding ratelt en kraakt na al die tijd, rollen me de sokken van af. Geef mij dan toch maar de optie schakelaar.