[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ashoes : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 22:49

ashoes

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

ashoes

Berichtdoor 300TD W123 » 07 nov 2014, 00:15

Hallo,

Het is tijd om mijn ashoezen te vervangen. Er is er reeds 1 kapot.
Welke kan ik hier het beste voor gebruiken? Gewoon universele hoezen of zijn er speciale hoezen voor de MB en waar zijn deze het best te bestellen?

Groet Mark
300TD W123

Re: ashoes

Berichtdoor Wietse » 07 nov 2014, 10:57

Originele zijn gewoon te koop bij MB dealer, echter deze moet je erom velzen ofzo . en dat is dus speciaal gereedschap. Ik had ze gekocht, echt dik en stug rubber, maar ze liggen nog steeds op zolder!!!

Er zijn ook gewoon goedkopere aftermarket hoezen te koop, die zijn flexibel en trek je erzo overheen en zo doet bijna iedereen het.

wietse
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robin-H » 07 nov 2014, 10:58

Hm... maar zouden die dingen van MB niet voor niks zo stug zijn? Kan me voorstellen dat die dan ook wel iets langer meegaan dan de 'dunne' flexibele aftermarket exemplaren.
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Wiebren240D » 07 nov 2014, 16:04

Hallo Robin

de originele zijn idd beter maar je hebt echt dat speciale gereedschap nodig om de felsnaad echt goed dicht te krijgen.
ik heb ze wel gezien dat ze met een hamer een felsrand proberen te maken maar dat is voor een leek die niet kan plaat werken bijna niet te doen.
ik heb een ashoes spreider gekocht en een doos met ashoezen en zo nu en dan komt er iemand langs en dan zet ik er een nieuwe ashoes op ben je voor 25 euro klaar.

ik wens je suc6 met herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Arie en Nico » 07 nov 2014, 22:39

Ben niet zo te vrede over de aftermarket hoezen, na drie jaar zit je weer.

Gr,arie
Arie en Nico
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1967

Berichtdoor Hans230CE » 08 nov 2014, 16:32

Als je de wagen dagelijks gebruikt, en dat doe jij toch Mark, dan zou ik voor origineel gaan. De andere optie lijkt me geen probleem als je een zomerrijder bent.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Schavuyth » 08 nov 2014, 20:37

Het mooiste is om 2 goede 2e hands assen te kopen en nieuwe MB ashoezen, rustig gaan kijken of je ze netjes om de assen kan krijgen. Zodra het netjes lukt zet je ze op de auto en knap je de oude assen op. Dan heb je meteen een nieuw setje liggen!!

We kijken uit naar de reportage :whistling Groet Joris
Schavuyth

Berichtdoor 300TD W123 » 09 nov 2014, 00:23

Hallo,

Ik gebruik de wagen dagelijks. Als ik de ruimte en tijd had om de wagen te stallen zou ik zeker voor origineel gaan.
Ik ben bang dat het lastig gaat worden om de originele hoezen snel te plaatsen, dus ga ik voor imitatie. Ik heb een bootgun (ashoesspreider) besteld en ga komende week een paar hoezen halen om te monteren.
Met het juiste gereedschap is het ook weer geen probleem als ik dat om de 3 a 4 jaar moet herhalen. :) :)
Als het lukt zal ik zeker een paar foto`s plaatsen van de operatie. :laugh:
Hier in de buurt had ik al geïnformeerd naar het vervangen van een as voor een 2de hands. Pff, daar kan ik per as 2 bootguns en 4 sets hoezen voor kopen. :mrgreen: :sick: Dus het was de moeite om eens te investeren in wat gereedschap :) :D :):

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Coupe280 » 09 nov 2014, 14:26

als je die ashoes maar 1 keer in de 3 a 4jaar verwisseld kan je die universele ook makkelijk zonder speciaal gereedschap monteren.
ben je helemaal geen ashoesspreider bij nodig.
je trekt die universele ashoes binnseste buiten ,smeert hem in met olie .
zoekt iets dat precies over de as past een afvoerpijp van 110 of 125 dat weet ik niet zeker meer.
en tape dat aan een geschikte trechter en je trekt de ashoes er zo overheen.
ergens op dit forum staat een foto wat ik destijds gemaakt heb.
zoeken op alternatieve ashoesspreider ( ik heb voor die trechter destijds een kunstof vaas gebruikt koste iets van 1,49 euro :D .
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967

Keer terug naar Techniek