[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Het einde van de W123 200D... : Logboek / Showroom - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 04 dec 2024, 21:07

Het einde van de W123 200D...

Post hier alle updates van je auto, van bougie (of gloeier) wissel tot aan een project.
Project afgerond, zet dan een link in je logboek!
Gewoon showen mag ook natuurlijk.

Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bart200D » 12 nov 2014, 13:19

Hallo allen,

Eerst en vooral bedankt voor de steunbetuigingen :).

1) Waar ben ik naar op zoek: diesel van een serie 1 en, indien mogelijk, trekstarter (nostalgie toen mijn vader er ook zo enen had).

2) Je weet nooit wat je krijgt als je een andere koopt, das waar ja. Maar nu kennen we de "gevaarlijke plekken" toch al iets meer dus we weten ook waar we moeten op letten. Ps: had Toontje bij mijn wagen de kit niet weggehaald, had hij er ook nog beter uitgezien dan nu, waarmee ik wil zeggen dat het "verborgen" roest was waar ik zelf nog geen last van had. Desondanks toch blij dat we er op deze manier zijn achtergekomen want de stevigheid zal ook niet meer Mercedes-waardig zijn.

3) Ik ga zaterdag in Antwerpen kijken naar krek dezelfde (kaledoniengrun én zelfde interieur) maar uit 1977 dus een TREKSTARTER :-). Die 5pk "verlies" zal ik er dan met plezier bijnemen. Als het die zou worden, ben ik inderdaad eerder geneigd om de mijne te houden maar dan niet de kas - die pakt iets te veel plaats in.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Gegroet,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bert190 » 12 nov 2014, 18:40

Hoi Bart,

Ik zal proberen je een beetje een hart onder de riem te steken, heb jij het hier over de 617-910 motor?
3L 5 cil (oudere) model 123 Diesel motor?

Als je die daar hebt met de grote gloeibougies; die mogen ze mij iedere dag een komen brengen over een 912 of zo!
die zijn Qua PK's misschien wat minder, maar door de constructie zijn de 910 motoren veel dauerlauffester, ze gaan veel langer mee.

succes met je keuze!
Bert190
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 09 nov 2014, 18:51
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bart200D » 12 nov 2014, 20:45

Hello. Nee ik heb het over de 200D dieselmotor. Trekstarter had 55 Pk. De sleutelstarter had 60 Pk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bart200D » 16 nov 2014, 21:16

Hallo waarde liefhebbers.

Gisteren naar Antwerpen geweest om te gaan kijken naar een Kaledoniengrüne 200D trekstarter uit 1977.
Inderdaad, één van de eerste dus de verschillen waren meteen duidelijk: geen lekbakken rond de motorkapscharnieren en kleine baguettejes aan de achtervleugels. Interieur was hetzelfde als de mijne.
Auto op zich... Roest aan linkerachtervleugel (kleine baguetje kon je lostrekken), roest aan linker achterlicht, auto had 85.000 km volgens de teller doch, het stuur is in véél slechtere staat dan het mijne en ik heb 320.000 km dusja...
Interieur was wel als nieuw, net zoals de bumpers dus het is maar raar met het stuur...

Al bij een al was het eens een aparte ervaring zo een trekstarter maar toch.... zal het een no go zijn voor mij. Ook het rijden op zich was in niks te vergelijken met mijn 200D. Die van mij rijdt héél soepel en gaat ook vooruit (is vorige zaterdag nog gebleken toen ik van toontje kwam ). Die trekstarter reed helemaal niet soepel.
Ofwel rijdt die 60 pk een héél stuk beter dan die 55 pk maar kan mij dat moeilijk voorstellen.

Kan misschien een idee zijn voor een liefhebber hier die graag een allereerste W123 wenst te kopen.

Hier de advertentie: http://www.kapaza.be/nl/mercedes-benz/m ... 335040.htm

Oh ja, na gisteren ben ik beginnen overleggen en nadenken en in mijn specifiek geval, ik gebruik zo'n auto DAGELIJKS en door weer en wind (natuurlijk niet bij sneeuw en zoutgestrooide wegen), lijkt het mij interessanter om een ROESTVRIJ exemplaar te kopen waar ik nog jaren plezier kan van hebben. Ben een beetje bang geworden van de roestduivel eerlijk gezegd dus we kijken uit naar iets speciaals waar ik nog niet veel kan over zeggen momenteel. Jullie komen het wel te weten als de koop rond geraakt. 8-)


Groeten,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Robin-H » 16 nov 2014, 22:15

Hoe soepel zo'n motor draait zal ook zeker wel te maken hebben met hoé er met zo'n auto gereden wordt denk ik zo hoor... zeker als je al "maar" 55pk hebt, des te meer zul je het misschien merken dat zo'n motor goed 'losgeblazen' moet worden. Enkel maar op sukkeldraf rondjes rond de kerk doen vindt geen enkele motor leuk. Aftrappen is natuurlijk het andere uiterste van het spectrum, maar dat nieuwe zuinige rijden.. opschakelen bij 2000 toeren, bah... ik heb er niks mee.
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Wim Matsinger » 16 nov 2014, 23:19

succes met je zoektocht. een roestvrije W123 en ook nog diesel..ik wens je sterkte.
Ik ga die voor mij niet voor niks naar een hoger niveau tillen..ze zijn er namelijk bijna niet.

sterkte! de zoektocht zelf is natuurlijk ook een onderdeel van de hobby. maar soms wel deprimerend hoor
Wim Matsinger
 


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Robin-H » 16 nov 2014, 23:31

Nu ik het zo bedenk... heeft sterkmerk.net niks staan voor je gading? Da's een beetje een nieuwe speler die goed bezig lijkt te zijn hier in NL.
Avatar gebruiker
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: 26 mei 2013, 16:27
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Tony MB » 16 nov 2014, 23:43

Neem je tijd. Als je snel snel eentje wil ga je bedrogen uitkomen, ze zijn er heus wel hoor de betere, en je hoeft niet in België te blijven hoor. Als ik er eentje tegenkom zal ik het je ze
Ker laten weten.
Mvg Tony

Bar8 220 Benzine 1972 + "De Raket"
Avatar gebruiker
Tony MB
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 27 apr 2013, 10:54
Woonplaats: Antwerpen
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Tjeutn » 20 okt 2015, 06:39

tja het einde? ze wil maar niet dood! zondag deze nog eens verzet na 6 maand binnenkort mag ze binnen voor op te lassen
onderdelen van een W124 nodig pb me
Avatar gebruiker
Tjeutn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 930
Geregistreerd: 05 feb 2012, 20:31
Woonplaats: België West-Vl.
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bart200D » 20 okt 2015, 09:28

Haha Tjeutn ! Das leuk om te horen. Aan de motor was inderdaad niks aan. Was één van de "snellere" 200 dieseltjes. Hangt natuurlijk ook van de piloot af. En toch blijf ik erbij: ik vond de groene mooier dan de gele die ik nu heb.

Heb nog even dit hele topic doorgelezen: was echt top om de reacties en steunbetuigingen nog eens te lezen :handgestures-thumbup: . Wat een leuk forum is dit toh :mrgreen:

Ondertussen zijn we een jaartje verder en zijn we al bij al blij dat we een 3 liter onder onze kont hebben ondertussen. Nog het juiste schoeisel, toerenteller én ezelsoren achteraan en hij is perfect !

Grz,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor MBBelgium » 20 okt 2015, 09:48

[quote="Bart200D"
Ondertussen zijn we een jaartje verder en zijn we al bij al blij dat we een 3 liter onder onze kont hebben ondertussen. Nog het juiste schoeisel, toerenteller én ezelsoren achteraan en hij is perfect !

Grz,

Bart[/quote]

Ezelsoren nodig? :-p
MBBelgium
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 587
Geregistreerd: 28 jun 2014, 18:31
Woonplaats: Vlaams Brabant
Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Het einde van de W123 200D...

Berichtdoor Bart200D » 20 okt 2015, 09:57

MBBelgium,

Yes ! Ik wil achteraan ook nog ezelsoren vinden. Een pullman interieur mét ezelsoren is namelijk zeldzaam. Vind die ook gewoon mooier staan dan de latere kopsteunen.

Grz,
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Avatar gebruiker
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1223
Geregistreerd: 01 feb 2013, 16:35
Woonplaats: Denderleeuw (B)
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Logboek / Showroom

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten