Even voorstellen
Mijn naam is Cor, ben 47 jaar en heb een gezin met 2 dochters van 8 en 11 jaar.
We wonen in Hazerswoude Rijndijk en zelf werk ik in Leiden.
Omdat we overal toch redelijk ver van wonen, ontstond de wens om een 2de auto erbij te nemen. We hebben al een Ford Transit en zijn hier heel tevreden mee.
Mijn buurman is “oldtimer-gek†en wilde me wel een BMW 315 verkopen. Dit zag ik niet zo zitten, je zit dan toch snel aan gelode benzine met hoog octaangehalte vast en dat gedoe met mengseltjes in de tank doen zag ik niet zo zitten. Na wat overleg met mijn vrouw vond ik het wel een goed idee om naar een Mercedes te gaan kijken. Na wat research te hebben gedaan, onder andere ook op dit forum, bleek dit echt een goede keus te zijn en zat het “virus†ook in mijn bloed. Mijn vader heeft vroeger (weet het jaar niet meer precies) een 220D gehad. Zo doende ben ik wat weken op marktplaats aan het zoeken geweest. Een paar weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben met mijn buurman richting het oosten getogen om een 200D te gaan bekijken. De Benz zag er goed uit, harde carroserie en zag er veilig uit.
Wat minpuntjes zoals: uitgedroogde raamrubbers bij de achterruit en portieren, slechte startmotor maar er lag een goede in de kofferbak, gescheurd rubber bij fuseekogel links, doorgezakte stoelen, defect slot bestuurders deur, mist de grill onder de bumper, deuk in het dak. Maar hij rijdt goed en motorisch is er weinig op aan te merken. Dit werd hem. Intussen heb ik met behulp van alle artikelen op dit forum (waarvoor hartelijk dank) het slot van de deur gerestaureert, de stoelzittingen opgelapt, de startmotor laten vervangen evenals de rubbers van (beide) fuseekogels. Het slot en de stoelen kan ik zelf, maar zaken aan de motor en rubbers van de fuseekogels heb ik laten doen. Hier heb ik een adresje in Alphen aan den Rijn gevonden, die ik aan een ieder kan aanbevelen: P&P Autoservice. Je vindt hem aan de ondernemingsweg 50. Een eenmansbedrijfje met een voorliefde voor de oudere BMW en Mercedes (mogelijk meer merken). Ook heeft dit bedrijfje ervoor gezord dat motorolie vervangen is en versnellingsbak en differentieel olie in orde is. Een goed gevoel. Ik ben helemaal happy met de 200D. Helaas reed een (Mercedes) ongeluksvogel vanuit een parkeerplaats tegen mijn rechtervoorkant en heb ik nu een deuk in mijn voorscherm en een gevouwen bumper, dat is echt erg jammer.
Maar dit komt ook wel weer goed. De verzekering moet daar nog uitsluitsel over geven, maar ik ga ervan uit dat ik niet schuldig ben aan deze schade en dat dit dus verzekerd is.
Mijn doel is de 200D zo origineel mogelijk te houden / maken. De eerste radio zit er nog in en dat ga ik ook zo houden.
Voor de rest is het poetsen geblazen en netjes houden. Van de zomer ga ik de raamrubbers vervangen en de wieldoppen in de originele kleur spuiten. Wat een heerlijke auto, uitstekende onthaastmobiel!
Groet,
Cor
Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:51
Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:55<br><br>Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:56