[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
First200D : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 21:23

First200D

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

First200D

Berichtdoor first200D » 04 maart 2009, 20:50

Even voorstellen

Mijn naam is Cor, ben 47 jaar en heb een gezin met 2 dochters van 8 en 11 jaar.
We wonen in Hazerswoude Rijndijk en zelf werk ik in Leiden.
Omdat we overal toch redelijk ver van wonen, ontstond de wens om een 2de auto erbij te nemen. We hebben al een Ford Transit en zijn hier heel tevreden mee.
Mijn buurman is “oldtimer-gek” en wilde me wel een BMW 315 verkopen. Dit zag ik niet zo zitten, je zit dan toch snel aan gelode benzine met hoog octaangehalte vast en dat gedoe met mengseltjes in de tank doen zag ik niet zo zitten. Na wat overleg met mijn vrouw vond ik het wel een goed idee om naar een Mercedes te gaan kijken. Na wat research te hebben gedaan, onder andere ook op dit forum, bleek dit echt een goede keus te zijn en zat het “virus” ook in mijn bloed. Mijn vader heeft vroeger (weet het jaar niet meer precies) een 220D gehad. Zo doende ben ik wat weken op marktplaats aan het zoeken geweest. Een paar weken geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben met mijn buurman richting het oosten getogen om een 200D te gaan bekijken. De Benz zag er goed uit, harde carroserie en zag er veilig uit.

Wat minpuntjes zoals: uitgedroogde raamrubbers bij de achterruit en portieren, slechte startmotor maar er lag een goede in de kofferbak, gescheurd rubber bij fuseekogel links, doorgezakte stoelen, defect slot bestuurders deur, mist de grill onder de bumper, deuk in het dak. Maar hij rijdt goed en motorisch is er weinig op aan te merken. Dit werd hem. Intussen heb ik met behulp van alle artikelen op dit forum (waarvoor hartelijk dank) het slot van de deur gerestaureert, de stoelzittingen opgelapt, de startmotor laten vervangen evenals de rubbers van (beide) fuseekogels. Het slot en de stoelen kan ik zelf, maar zaken aan de motor en rubbers van de fuseekogels heb ik laten doen. Hier heb ik een adresje in Alphen aan den Rijn gevonden, die ik aan een ieder kan aanbevelen: P&P Autoservice. Je vindt hem aan de ondernemingsweg 50. Een eenmansbedrijfje met een voorliefde voor de oudere BMW en Mercedes (mogelijk meer merken). Ook heeft dit bedrijfje ervoor gezord dat motorolie vervangen is en versnellingsbak en differentieel olie in orde is. Een goed gevoel. Ik ben helemaal happy met de 200D. Helaas reed een (Mercedes) ongeluksvogel vanuit een parkeerplaats tegen mijn rechtervoorkant en heb ik nu een deuk in mijn voorscherm en een gevouwen bumper, dat is echt erg jammer.
Maar dit komt ook wel weer goed. De verzekering moet daar nog uitsluitsel over geven, maar ik ga ervan uit dat ik niet schuldig ben aan deze schade en dat dit dus verzekerd is.
Mijn doel is de 200D zo origineel mogelijk te houden / maken. De eerste radio zit er nog in en dat ga ik ook zo houden.
Voor de rest is het poetsen geblazen en netjes houden. Van de zomer ga ik de raamrubbers vervangen en de wieldoppen in de originele kleur spuiten. Wat een heerlijke auto, uitstekende onthaastmobiel!

Groet,

Cor

Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:51

Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:55<br><br>Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 19:56
first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:even mijn 200D voorstellen

Berichtdoor Markparket » 04 maart 2009, 20:55

Hoi Cor,

Gefeliciteerd met je aankoop.
Zo te zien heb je de goede instelling en ben je al lekker met je auto bezig.
En die schade: ach, dat komt ook wel weer goed!

Ik wens je heel veel plezier van je auto en hier op de club.

Oh ja, we zijn helemaal gek op FOTO'S!!!
Markparket

Berichtdoor first200D » 04 maart 2009, 21:11

Dit is de schade: <br><br>Post edited by: first200D, at: 2009/03/04 20:12

first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor first200D » 04 maart 2009, 21:13

Dit is hem:

first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Leon » 04 maart 2009, 23:56

He Cor,

Welkom hier. Leuk dat je voor "orgineel" gaat. Mijn schatje is ook nog precies zo als ze van de band af kwam rollen (iets meer rimpels.. maar dat heb ik ook tenslotte).

Enneh... Hazerswoude? Heb ik eindelijk een mede lid voor mijn Groene Hart Groep !
Woon zelf in Alphen aan den Rijn, wellicht dat we elkaar eens zien rijden. Heb ook wel adresje dichtbij voor onderdelen; stuur maar een keer een berichtje.
Leon

Berichtdoor Roel280€ » 05 maart 2009, 01:28

Welkom Cor!

Ook ik houd van origineel. Ik hoop dat de schade meevalt en veel plezier met je W123!
Roel280€

Berichtdoor UncleBenz » 05 maart 2009, 10:46

Welkom bij de club. Ben wel jaloers op je. Baal ervan dat ik niet handig ben en tot nu alles zou moeten laten doen. Word tijd voor zo'n sleuteldag.

Het onthaasten vind ik zelf ook een geweldige ervaring. Heb 16 jaar lang 80.000 km per jaar gereden en dat leverde heel veel stress op. Met de files van tegenwoordig. Nu zit ik in het onderwijs en rijd maximaal 110 op de snelweg. Veel mensen zitten met een stresskop achter het stuur en ik glij heerlijk over Nederlands wegen. Zonder stress. Super gevoel hoor, kende dat niet.

Maar goed, in ieder geval hoop ik dat je net zo veel hier leest als ik. Jammer dat de site de laatste tijd slecht bereikbaar is.

Groet,

Erik.
UncleBenz

Berichtdoor first200D » 05 maart 2009, 20:46

Groene Hart Groep? Leuk, hoe schrijf ik me in? Ben zeer geinterreseerd!
first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Leon » 05 maart 2009, 22:23

Bij deze :)

Plak dit plaatje maar in je handtekening :)

http://www.cbfourclub.nl/temp/w123_groenehartgroep.jpg
Leon

Berichtdoor first200D » 08 maart 2009, 22:45

Heb ik gedaan (geloof ik)
first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

First200D

Berichtdoor first200D » 24 nov 2014, 15:13

Beste mensen,

Via deze weg wil ik me voor de 2de keer voorstellen.
Mijn naam is Cor Ooms, ben 53 jaar, woon met mijn vriendin en 2 dochters in het groene hart.
Een paar jaar geleden kocht ik een tiaga beige 200D (W123) en heb deze verleden jaar met pijn in mijn hart verkocht vanwege de veranderende MRB regels.
Ben wel Mercedes blijven rijden, ik heb toen een C180 uit 1998 gekocht, waar ik met volle tevredenheid in rij. :whistle:
Het bleef echter kriebelen en er was geen houden meer aan toen een collega clublid (bollensleutelclub in Benthuizen) een 280C te koop aanbood.
Vanaf afgelopen zaterdag ben ik dus eigenaar van een project.
De auto is op zich goed, de onderkant is hard en goed getectileerd. Natuurlijk zitten er hier en daar wat roestplekjes aan en er zit een deuk in de achterbumper. Ook kom ik wat te kort bij het luchtfilter, dus heb ik nog wat onderdelen te scoren.
Verder zit verreweg het meeste werk in het interieur. Het tapijt is niet compleet, de bestuurderstoel is beschadigd en de middenconsole mag ook wel wat TLC hebben.
Ook is de uitlaat me een beetje te remoerig, daar moet ik nog op onderzoek om te kijken wat er aan mankeert.
Jullie zullen mij hier dus nog wel een keer tegenkomen :grin:

Groet,

Cor
Bijlagen
motorkap open klein.jpg
motorkap open klein.jpg (284.69 KiB)
interieur klein.jpg
interieur klein.jpg (271.64 KiB)
voorkant.jpg
voorkant.jpg (169.32 KiB)
first200D
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Re: Cor Ooms (2de poging)

Berichtdoor Tony MB » 24 nov 2014, 16:51

Zoals je zegt wat TLC en het is al een heel andere wagen. :handgestures-thumbup: Welkom
Mvg Tony

Bar8 220 Benzine 1972 + "De Raket"
Tony MB
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee

Re: Cor Ooms (2de poging)

Berichtdoor MJE » 24 nov 2014, 17:07

Leuk om je hier weer tegen te komen. Nog leuker dat je weer een123 hebt. Ben benieuwd naar je vorderingen en bijbehorende foto's ;) . Groeten daar.

Groet
Maarten
MJE
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee

Re: First200D

Berichtdoor Bram Jansen » 24 nov 2014, 17:16

Dag Cor,

Welkom op ons forum!
Ik wens je veel lees- en schrijfplezier.

Gefeliciteerd met je aanwinst!!

TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.

Lees ook de forumregels even door.

Lex
Bram Jansen

Keer terug naar Even voorstellen