[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Elektrisch schema automatische choke : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:43

Elektrisch schema automatische choke

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Elektrisch schema automatische choke

Berichtdoor BCinc. » 17 dec 2014, 21:37

Ik heb al een hele tijd problemen met de automatische choke. Eerst dachten we dat hij kapot was, maar nu blijkt hij gewoon geen spanning te krijgen. Kan iemand helpen met een elektrisch schema of weet iemand waar de spanning juist vandaan komt bij dit type??

Mercedes W123 benzine 200
BCinc.
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re: Elektrisch schema automatische choke

Berichtdoor Wim123 » 18 dec 2014, 14:18

Ik heb een 200 met een Stromberg carburateur en die automatische choke is alleen mechanisch.
Wim123

Berichtdoor BCinc. » 21 dec 2014, 14:00

Het is een W123 uit 1984 en volgens mijn garageman zou de choke toch spanning moeten hebben? Iemand nog problemen hiermee gehad?
BCinc.
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1972
LPG: Ja

Berichtdoor WJ15129 » 21 dec 2014, 18:14

Hoe het bij de stromberg carburateur precies werkt weet ik niet, maar bij de solex 4a1 zit er een verwarmingselement in het deksel om te zorgen dat de choke meteen begint te openen zodra je hem op contact zet. Als je moet wachten tot het chokehuis door het koelwater genoeg verwarmd wordt, blijft hij veel te lang dicht, als hij al helemaal open komt.
Ik heb wel een elektrisch schema van de 200, en daar staat wel een "heizspule, startautomatik" in vermeld. Ik neem aan dat het daar dus ook op zit.
Groeten van Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 250
Bouwjaar: 1979
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek