Hallo allen,
Na "het einde van de W123 200D" zat ikzelf even in zak en as. Geen W123 meer op de oprit. Vrouwlief die tégen een "andere oude barak" was... Wat nu gedaan, dacht ik bij mezelf ?
In feite was het al beslist dat er geen "oude" wagen meer binnenkwam aangezien het voor dagelijks gebruik is.
Ook had ik niet echt zin om opnieuw met dezelfde (roest)miserie te maken te krijgen. Toch ben ik met Jeremy eens gaan kijken naar een W123 uit 1977, krek dezelfde dan mijn 200D maar dan trekstarter. Trekstarten: blijft een aparate ervaring
. Toch zat de schrik er nog goed in om terug hetzelfde voor te hebben dus maar laten staan. Tot daar de zin voor een W123...
Het is voor een stuk te danken aan Jeremy en Geert (en later ook de vriendin - waarvoor dank) die mij kunnen overtuigen hebben om toch nog eens na te denken over de aanschaf van een W123...
De gevolgen laten zich raden
.
Tijdens de Belgendagen bij Toontje had ik reeds vernomen dat er sinds lange tijd een "Amerikaan" in de garage van Toon stond te verkommeren. Hij stond daar wel droog en warm
.
Wat een knap beest !
300D automaat met gereviseerde motor en automaatbak. Auto had na de aanschaf door Toontje geen kilometer meer gereden dus moest nog ingereden worden.
Ook het interieur was mooi: getinte en electrische ramen, schuifdak, groen pullman interieur, 4 hoofdsteunen, houtinleg (bah
), ACC (Automatic Climate Control),... Alleen... de verwarming werkte niet. Enkel defrost
. Testrit mee gedaan. Daarna in overleg met Toon. Voor mij was het niet werken van de verwarming / airco geen probleem, auto moest alleen roestvrij zijn. Dit zeker in mijn geval: ik gebruik de auto élke dag om naar het werk te rijden. (niet bij sneeuw weer uiteraard).
Had ik effe geluk ! Deze "Amerikaan" had bij Toon reeds een antiroestbehandeling / dinitrol ondergaan
. Tel daarbij dan de "nieuwe motor" en "nieuwe versnellingsbak"
Na het aanspreken van enige "sponsoring met terugbetaling" (dank u wel pappie) zijn we tot een koop overgegaan
.
29/11/2014 naar Zeeland gereden met Jeremy en Geert om de "Amerikaan" op te halen.
In het naar huis rijden, even naar de carwash geweest zodat hij mooi blinkend de garage inkon
.
Nou nou, zonder chauffage is het toch maar barkoud in een auto !
Na overleg met Tjeutn, die mijn groene overgekocht heeft, besloten om de "standaard" kachel van de groene, over te bouwen in de gele. En zo geschiedde... Op een zonnige maar koude zaterdag in West Vlaanderen omstreeks 10.00 uur 's morgens begonnen aan de overbouw... Omstreeks 19.00 uur 's avonds was de ombouw gedaan. Dan rijden... Man man man ! Was ik blij toen ik de eerste warmte voelde komen : -) Ombouw geslaagd - waarvoor véél dank aan Tjeutn.
Foto's zoals jullie gewend zijn van mij
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.