Even een update.
Vandaag de nieuwe bougiekabel geplaatst voor cilinder 6. Eveneens is de condensator ook vervangen en hierbij een ander contactpunt geplaatst rechtstreeks van de MB dealer. Ik vertrouwde degene niet welke ik kocht hier in de plaatselijke autoparts verkoper.
Afstand op 0,3 mm afgesteld en we hebben stationair een contacthoek van 38°. 0p volgas (3000 toeren ) gaan we naar de 40°. Ok voor mij. Dat klein beetje meer of minder gaat het verschil niet maken volgens mij.
De ontsteking afgesteld op de waarden die Robin me heeft doorgegeven. Deze stond eigelijk bijna goed.
En toch bleef de motor zo wat bokken. Niet erg maar te veel naar mijn zin.
Alles nog eens nagekeken en wat bleek: De witte slang die komt van de rembekrachtiging, eveneens vacuumleiding die naar het inlaatspruitstuk loopt, hier zat een gaatje in. Het moet niet veel zijn, maar valse lucht is valse lucht. Gelukkig kon het slechte stukje er van tussen en is de slang nog lang genoeg.
We komen echt dichtbij het gewenste resultaat. Leuk zo een W123
Volgende week hebben we de nummerplaten normaal gezien en hopen op droog weer, want het begint te kriebelen om die testrit eens op de weg te kunnen maken.
Morgen steken we nog een nieuwe verdelerkap. Deze is misschien nog niet 100 % aan vervanging toe, maar nu we toch bezig zijn...