[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Hoever kom je op een liter met je W123? : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 07:33

Hoever kom je op een liter met je W123?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Re:Hoever kom je op een liter met je W123

Berichtdoor janbenz1 » 28 jul 2006, 15:14

250petrolgrun schrijft:

En ik weiger gewoon om op LPG te gaan rijden. Tja... Clubleden ik weet het, ik ben eigewijs. Ik ben een soort sponser van de overheid op deze mannier:pinch: :sick: :( Ik zie Ome Gerrit Zalm al lachen als ik mijn pin pas er doorhaal bij de SHELL weer even voor €90,- V-Power benzine er in laten lopen:blush:

Maar ik kan het wel verklaren hoor: Ik ben eens naar zo'n LPG inbouwer geweest en wat dachten jullie dat ie zei? Ik maak wel een gat hier en knip een gat daar en boor hier nog wel een paar gaten:ohmy: :ohmy: :( :pinch: :pinch: :sick: Toen zei ik op z'n HAAGS: Weet je wat jij kan? Jij ken aan 't GAS:evil: mijn Benz is geen kaas daar ga je geen gate in maken:S ben je nou helemaal.....en hij rekende ook nog eens €1800,- met oliedruppelaar voor de kleppen....???

Dus toen reed ik daar vol gas de straat uit en de €uro's vlogen me demper weer uit met die actie:pinch: :huh: :dry: :S :angry:

Dit was weer mijn verhaal groet Arno, uit de Hofstad:whistle:[/quote]

Zeg Arno, als je een goede gasboer hebt doet dit netjes en zonder een gate kaas van je Benz te maken.
Er zijn goede flenze die je tussen het luchtfilter en inlaatspruitstuk kunt plaatsen.
Hoef je echt geen gaten voor te boren.
Daarbij komt dat een speciale druppelaar voor €100,00 wel is betaald, dus dat hoeft je ook niet te nekken.:ohmy:
Het inbouwen moet toch voor uiterlijk €1200,00 te doen zijn.
Is nog veel geld, maar met een verbruik van 1:5,5 heb je dit snel terug verdiend.:blink:

Bereken het toch nog maar eens.

Groetnis Út Fryslan. Jan.B)
janbenz1

Antwoord:Hoever kom je op een liter met je W123?

Berichtdoor Pieter » 28 jul 2006, 16:05

Pieter

Berichtdoor Topasbrauner » 28 jul 2006, 16:17

Hallo Pieter, hangt ervan af of je oliebadfilter of droog filter hebt. Oliebad zijn de hele vroege 4 cil. diesels. Ik meen t/m '79. Als je dat idd hebt haal je je pot er uit, filter eruit en doospoelen. Pot helemaal leeg maken met stofvrije poetsdoeken, geheel weer monteren. Olie bijvullen tot max-streep, schoon gemaakte filter er weer in en klaar.
Topasbrauner

Berichtdoor Pieter » 28 jul 2006, 17:04

ik heb idd een oliebadfilter...(auto is van '78)

dat doorspoelen, ik begrijp niet precies hoe je dat bedoelt....ik pak een buts petroleum en spoel dat erdoorheen?
Pieter

Berichtdoor Topasbrauner » 28 jul 2006, 17:20

Yep, in feite wel ja.

Ik had hem in een onderdelenspoelbak. Ik heb hem behalve doorspoelen met de spuit die in zo'n bak zit, ook even helemaal in de petroleum gedompeld en flink draaien/op en neer met dat filter. Je moest eens zien wat voor rotzooi er bij mij nog in zat.

Succes!
Topasbrauner

Berichtdoor Goofy.S » 28 jul 2006, 19:30

Mijn 300D 1981 (98.000 km) gebruikte de eerste 500 km die ik er mee reed gemiddeld 1:12. De meeste kilometers snelweg, met snelheden tussen de 90-120 km/h

Karel, (Goofy.S) <br><br>Bericht gewijzigd door: Goofy.S, op: 2006/07/28 19:32

Goofy.S

Berichtdoor Greccehus1 » 10 aug 2006, 20:59

ik ga haast aan mijn metingen twijfelen, maar hij (280E uit 1982) houdt het nu toch al vier jaar vol: gemiddeld 1:9,5 rijden. Wel rustig optrekken, lage toeren en weinig remmen gebruiken (motor het werk laten doen). Er zit ook heel veel snelwegwerk bij.
Greccehus1

Berichtdoor ketelbinkie51 » 11 aug 2006, 10:29

280E automaat bj 1976.
Als mijn LPG-tank leeg is zie ik altijd na vol tanken een verbruik van 1 op 6,5.
Mijn rijstijl is niet rustig te noemen,maar ook niet wild.
Gewoon lekker doorrijden op de snelweg tussen de 120 en 130 km/uur.
In de stad gewoon met het verkeer mee en zeker niet de langzaamste bij het stoplicht!!
:woohoo:
Heerlijke wagen toch hoor!!!!!!!!!!

Fred
ketelbinkie51

Berichtdoor 2m1300TDT » 14 aug 2006, 13:44

Hallo,
met mijn 1550 kg zware 300TDT automaat, met verkeer meevloeiend en gemiddeld 120km/u op de snelweg haal ik 1 op 10, meestal staat de tempomaat dan aan.
De Milesteller is zeer nauwkeurig, bij 120km/u doe ik 30.04 seconden over de kilometer, (handgemeten op stopwatch met hectometerpaaltjes op de A73).
Ik heb de indruk dat Amerikaanse tellers minder afwijken dan de Europese...
2m1300TDT

Berichtdoor Partin » 14 aug 2006, 14:16

Met mijn 200D automaat uit 1980 met bijna 220.000 km haal ik gemiddeld 1 op 12 / 12,5.

Recent zijn alle filters vervangen en zijn alle vloeistoffen ververst en verder zijn de kleppen gesteld (volgens de originele fabrieksafstelling).
Omdat de auto erg lui was toen ik hem kocht, gooi ik er nu regelmatig Diesel +Plus+ bij en als de auto dan goed op temperatuur is, dan laat ik hem flink werken. Het lijkt erop dat het helpt en dat hij al wat minder lui is. Ik rijd zo'n 350 - 400 km per week en i.v.m. wegwerkzaamheden rijd ik momenteel veel op binnenwegen en binnen de bebouwde kom als ik naar mijn werk ga.
Op de laatste tank haalde ik ongeveer 1 op 11,5.
Partin

Berichtdoor barto7 » 17 aug 2006, 00:05

Ik zou willen dat mijn 280TE (automaat) ook 1:9,5 reed... ik kom niet verder dan 1:8 als ik redelijk rustig rij en de airco niet aanzet.
Over twee weken gaat er LPG in, dan is het allemaal wat goedkoper, gelukkig.
barto7

Berichtdoor okido » 21 aug 2006, 18:26

Met mijn Mercedes 200 bj '81, nieuw type motor op LPG:
Overwegend stadsverkeer --> 1 op 6,8
80% snelweg, gemiddeld 110 km/u --> 1 op 8,5
Met trailer + paard --> 1 op 6,0

De laatste tijd zit ik op een allround gemiddelde van 1 op 7,8 met een LPG-prijs van 46,2 euro is dat krap 6 cent per kilometer. Dat is nauwelijks duurder dan mijn Renault Kangoo diesel. Die gebruik ik dus bijna niet meer :)
okido

Berichtdoor hhavrilla » 10 sep 2006, 13:55

200 Benz handgeschakeld,heb op de heenweg n. Oostenrijk gereden 1/10, reed niet lekker, heb hem laten afstellen bij een dorpsgarage nu rijd ie 1/15!!:ohmy: :woohoo: op de snellweg, korte rit 1/10
hhavrilla

Berichtdoor nik » 11 sep 2006, 20:57

Hallo luitjes,

Met mijn 230E uit '81 heb ik mijn eerste 250 kilometers zo'n 1 op 9 en een beetje gereden. En dit waren stad kilometers hoofdzakelijk. Ik ben dus zeer tevreden over het verbruik tot dus ver.
:laugh:
Ik neem de Benz morgen voor de eerste keer mee de afsluitdijk over, dus wat langere afstanden. Denk dat ie dan nog zuiniger is.:woohoo: :woohoo: .

Groeten Nieky;)
nik

Berichtdoor nik » 11 sep 2006, 20:57

Hallo luitjes,

Met mijn 230E uit '81 heb ik mijn eerste 250 kilometers zo'n 1 op 9 en een beetje gereden. En dit waren stad kilometers hoofdzakelijk. Ik ben dus zeer tevreden over het verbruik tot dus ver.
:laugh:
Ik neem de Benz morgen voor de eerste keer mee de afsluitdijk over, dus wat langere afstanden. Denk dat ie dan nog zuiniger is.:woohoo: :woohoo: .

Groeten Nieky;)
nik

Berichtdoor nik » 11 sep 2006, 21:01

Sorry ging even mis.

:blush:

PS. de mijn heeft 167.000 km gereden!!!:cheer:

Nieky.
nik

Berichtdoor Schaduws Benz » 03 okt 2006, 17:29

Hallo allen,

Met mijn 280E (benzine, handgeschakelde 4-bak) uit 1976 draai ik tot nu toe 1:8,5 gemiddeld. Moet zeggen dat mij dat 200% meevalt, gezien het feit dat het ook nog een keer hoofdzakelijk woon-werk kilometers zijn, dus regelmatig optrekken en weer afremmen... Verder trek ik redelijk vlot op, gewoon met het overige verkeer mee, en rij ik op de snelweg, indien mogelijk, precies 120 op de teller. Dat zijn overigens 123 echte kilometers! (Geijkt met stopwatch en hectometerpaaltjes)
Misschien dat het komt omdat de motor net goed is ingelopen en nu zo'n beetje op z'n zuinigst is? :laugh: (130.000 km gelopen nu) Ben overigens benieuwd wat het verbruik wordt als er LPG inzit... Ik gok op 1:7 a 1:7,5, maar we zullen zien...

Groeten,

André
Schaduws Benz

EINDELIJK KUNNEN METEN!!!

Berichtdoor Pieter » 29 okt 2006, 16:43

hoi allemaal,

met dank aan Dietro's nieuwe km teller kon ik eindelijk een hele lange rit met onze 200D meten...van een endje ten zuiden van Parijs tot Haarlem met een tussenstop in Brugge (omgereden dus)...meest 118 gereden (bij 120 bromt ie net wat harder, wij vinden 118 precies lekker rijden en klinken)...dus ook een stukkie stad (Brugge in en 's avonds weer uit), veel heuvels natuurlijk (Frankrijk)
daar komt ie:

626 km gereden, 51,59 liter verbuikt...

komt op een verbruik van 1:12,13

1 op 12 dus...ik ben niet ontevreden :woohoo: :)

groet
Pieter
Pieter

Berichtdoor Starcruiser » 29 okt 2006, 17:16

Ik houd het verbruik vanaf de aankoopdatum bij.

Na 1500km (da's dus nog niet zo erg veel) gereden te hebben met mijn Benz 200D met automaat, kom ik voorlopig uit op 1:9.

Dat is dus met veel kortere ritten (meestal maar 7km) en 25% PPO aan de diesel toegevoegd.

Volgens een Mercedesmonteur moesten de kleppen wel gesteld worden, dus het kan nog best een stukje beter worden, dat verbruik.
Ruikt trouwens lekker, die frituurlucht!<br><br>Bericht gewijzigd door: Starcruiser, op: 2006/10/29 16:20
Starcruiser

Berichtdoor Hans230CE » 29 okt 2006, 18:15

hoi,

hoofdzakelijk stadskilometers en dan nog in korte stukjes

14.2L per 100km, en daar kan ik mee leven.
Hij wordt toch zo goedkoop in februari 07

Zeg Pieter, jij durft!! Brugge in en s'avonds weer uit!!!
Volgens mij heb je de hele tijd de weg uit Brugge zitten zoeken met al dat eenrichtingsverkeer en heb je de kans niet gehad om uit te stappen.:P
Brugge die scone, mo je moe der ni noatoe me jen ototjje, je geraktem nie kwiet en je vind je boane ni were.
Ik woon er 25km vandaan en ik blijf er fout rijden in dat centrum, ga er dus niet heen als het niet echt nodig is.

GTZZ Hans

van ant zeetje
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto