Verleden week de laatste vakantie dagen nog wat aan De Raket gesleuteld.
Nieuwe remblokjes voor, deze waren mooi opgesleten en het lampje ging ook af en toe al branden.
Daarna eens gekeken wat er een krakend lawaai maakte als je aan het stuur draait. Ik vermoede een fusepen die overleden was. Het loshalen van de arm met fusepen ging zo goed als vanzelf, dus geen vastzittende bouten en afbrekende tapeinden, de fusepennen kwamen ook goed los.
- Remklauw, wiellager, remschijf, stofkap er af
- IMG_2073.JPG (134.06 KiB)
- Deze heeft zijn beste tijd wel gehad
- IMG_2080.JPG (102.38 KiB)
Je kan deze pennen los krijgen en dan kan je aan de gang met branders en trekkers, maar op aanraden van Toontje kan je ook een gereviseerde arm kopen met een nieuwe fusepen er in. Helaas was steronderdelen.nl nog tot vandaag op vakantie.
Ik heb de arm ondertussen besteld dus die zal een van de dagen wel arriveren. En dan kan die er weer terug in.
De motor had een minuscuul waterlekje, ik vermoede aan het thermostaathuis, de pakking was niet zo fris meer en moest vervangen, bij MB een thermostaat besteld maar de bijgeleverde pakking klopte niet. ik moest een dikke pakking met een oor hebben. Bij MB dealer mee in de EPC gaan zoeken maar deze was niet te vinden voor een OM615.
toen ze gingen kijken bij een OM617 kwamen we de juiste pakking tegen.
- thermostaathuis OM617
- IMG_2083.JPG (96.79 KiB)
- Oud en Nieuw
- IMG_2087.JPG (135.58 KiB)
Daarna de motor nog maar wat gepoetst en ontdaan van wat vette troep. Je moet toch wat op je vrije dag
- Voor
- IMG_2089.JPG (100.71 KiB)
- Na
- IMG_2090.JPG (102.35 KiB)