In de brandstofpomp zit inderdaad een keerklepje,
http://vwts.ru/injector/k-jetronic/gaso ... ic_eng.pdfBlz.15 - Fig.3 staat het duidelijk afgebeeld..
Maar ook zoals de brandstof accumulator Fig.5 zelfde blz.
Is verantwoordelijk om dat brandstofsysteem na het stoppen van de motor en pomp tijdelijk op druk te houden. Deze is eigenlijk hoofdzakelijk geïnstalleerd om het starten met warme motor te vergemakkelijken, zodat er dus eigenlijk meteen druk is en deze niet eerst opgebouwd hoeft te worden door de pomp. Met koude motor wordt er immers gemakkelijker gestart ivm het koudstart traject. Koudstarinjector - Extra Luchtschuif - Warmloopregelaar, bij warme motor staat dit allemaal potdicht en kan hij wel wat drukhulp gebruiken.
Ondanks deze met andere gedachte is geïnstalleerd heeft dat ding ook nog bijwerkingen, is die accumulator intern lek of versleten en dus helemaal niet meer meedoet, dan heb je ook meestal dat de motor wel eens zomaar wil afslaan tijdens rijden en gas los laten en uitrollen of afremmen op motor. En dempt niet alleen drukfluctuaties in het systeem hij dempt hiermee het geluid van de pomp, dus wanneer kaduuk dan zal je de pomp meer geluid horen maken.