[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem na oliewissel : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:02

Probleem na oliewissel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Probleem na oliewissel

Berichtdoor KoenDW » 20 jan 2015, 22:04

Hallo,

Vandaag even de olie en de filter vervangen. Misschien heeft het ene niet met het andere te maken maar na de wissel draaide de motor niet zo mooi meer als ervoor. Even de ontsteking gecontroleerd en deze bleek wat verlopen te zijn. De lamp eraan en wat bijgeregeld.
Nog geen tien seconden en de m110 viel uit. Nu krijg ik de motor enkel nog draaiend als ik de ontsteking zo vervroeg dat ik bijna 15 graden voorontsteking heb bij stationair zonder vacuüm wat eigelijk Tdc zou moeten zijn.
Iemand die hier een oorzaak weet?
En misschien nog even deze: hoe komt het dat ik de contacthoek niet groter krijg dan 35*. Puntafstand 0.30. Ik heb deze vraag al eens gesteld maar ik kan hier geen antwoord op vinden.
Klote hoeveel uren in hier al in gestoken heb om een mooi draaiend blokje te krijgen
KoenDW
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Probleem na oliewissel

Berichtdoor Robin-H » 20 jan 2015, 23:15

Check al je vacuumslangen eens... wellicht heb je er eentje per ongeluk los getrokken.
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek