[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koplamphoogteverstelling : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:27

koplamphoogteverstelling

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

koplamphoogteverstelling

Berichtdoor superW123 » 02 okt 2006, 21:48

ik heb nieuwe koplampen in mijn coupé gezet en nu zijn deze verstelbaar, maar ik heb binnen niet zo,n wieltje waarmee ik de koplamphoogte kan verstellen.
nu is mijn vraag ; 1.zit dit wieltje normaal in de middenconsole(zo niet, waar dan wel.)
2.kan ik dat zomaar aansluiten via het vacuum ?
3.heeft er iemand zo,n wieltje c.q schakelaar voor mij ?
bij voorbaat dank.
superW123

Antwoord:koplamphoogteverstelling

Berichtdoor Lode » 02 okt 2006, 21:52

Waar hij zit is een beetje afhankelijk van het type. Type 1 en 2 zit hij helemaal links op de knoppenvlak boven de verwarmingsmeters en bij type 3 zit hij op de tunnel (het pookdeel). Tenminste.. ik ben er bijna zeker van dat het zo zit.
Gr. Lode
Lode

Berichtdoor Pietje » 02 okt 2006, 22:38

Mijn coupé '79 heeft het wieltje zitten op de knoppenvlak boven de verwarmingsmeters (aan de linkerzijde inderdaad)

Het wieltje in de middenconsole is meestal de fader om de 4 speakers te bedienen volgens mij.<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2006/10/02 22:40
Pietje

Berichtdoor Wiebren240D » 02 okt 2006, 23:25

Hallo superw123

je begint wel ergens aan

maar als ik jou was ging ik naar een auto slooper toe daar bij jullie in utrecht is wel een Mercedes slooper in de buurt in hilversum zit er zeker 1 e daar haal je al die vacuum slangetjes uit met dat rol dingetje waar je de lichten mee op en neer haalt en hij hoort wel in de knoppen rij boven de kachel kranen thuis hoor

ik wens je veel suc6 met het in bouwen

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor superW123 » 03 okt 2006, 22:23

dank je wiebren, ik was ook van plan om naar een sloop te gaan, maar misschien was er nog iemand hier die zo,n rolwieltje had liggen, het is altijd wel leuk om iemand met de zelfde interesse te ontmoeten, zeker nu ik de td gemist heb.
maar bedankt voor al het advies.
superW123

Berichtdoor MarceldB » 04 okt 2006, 00:16

Op dit plaatje zie je hoe de leidingen aangesloten moeten worden cq. lopen.

Dat reservoir zit achter de linkerwielkast. Daar kom je bij door je stuur naar links te draaien en de kunststof beschermplaat eraf te schroeven.<br><br>Bericht gewijzigd door: Marcel den Butter, op: 2006/10/04 00:18

MarceldB

Berichtdoor scorenborgo » 04 okt 2006, 08:04

Aha daar is dat resevoir dus voor vond het al zo'n raar ding. Kwam hem tegen toen ik met mn project roesthoek bezig was.;)
scorenborgo

Berichtdoor Rob Holewijn » 06 okt 2006, 15:16

Zo'n koplampverstelwieltje heb ik wel voor je liggen, voor niets natuurlijk. Als je er geen op de sloop kan vinden, neem je maar contact op.
Rob Holewijn

Berichtdoor superW123 » 06 okt 2006, 22:48

bedankt, maar ik heb dat reservoir al niet in mijn Benz, en dat word mij toch een beetje te veel werk allemaal.
superW123

Berichtdoor Wiebren240D » 06 okt 2006, 23:42

hallo superw123

wat nu je laat de moed toch niet zaken als je A zegt moet je ook B zeggen hoor en als je alles bij elkaar hebt kom je maar in Sneek langs doen we het met z.n 2en

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Weizengelb » 10 okt 2006, 12:18

Ik vond het al meteen te veel werk, wat een gedoe voor niks.

Wie gebruikt dat wieltje nu?? ik in elk geval nooit.
Ik heb nog een paar Nieuwe koplampen zonder hoogteverstelling en denk erover om die in mijn auto met hoogteverstelling te zetten, moet ik die stomme slangetjes afdichten.. is ook niet zo netjes eigenlijk.... bah stom systeem
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
LPG: Nee

Berichtdoor MarceldB » 10 okt 2006, 14:14

Zeker op een T-model is het een overbodige optie. Die heeft toch al nivoregeling.
MarceldB

Berichtdoor Hans230CE » 10 okt 2006, 16:31

Ik gebruik het eerlijk gezegd om bij dag de verlichting een beetje te temperen, ik had daar vroeger een prachtsysteem voor die je lampen na een 10 tal seconden aandeed en op ongeveer 70% lieten branden.Dat is een keer bij een ongeval beschadigd geraakt en ik kan een dergelijk systeem nergens meer vinden.

GTZZ Hans

van ant zeetje
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re:koplamphoogteverstelling

Berichtdoor Gerard » 28 maart 2008, 14:02

Zeker op een T-model is het een overbodige optie. Die heeft toch al nivoregeling.

Bij mij is zojuist 1 van de 2 plastik aansluitstukjes (die kleine pijpjes waar de leiding overheen schuift) bij de dashbaordschakelaar afgebroken.
Omdat ik een T model heb en die regeling ook nooit gebruikt heb de volgende vraag,

als ik die afgebroken slangaansluiting bij de dashboardschakelaar gewoon laat liggen, kan dat kwaad? En blijven de komlampen dan gewoon in een standaard hoogte postie? Of zakken ze dan naar beneden waardoor ze te laag komen te staan?

groeten,
Gerard
Gerard

Re:koplamphoogteverstelling

Berichtdoor Wiebren240D » 28 maart 2008, 14:57

Hallo Gerard

ja je koplampen gaan naar beneden.
als je het niet meer wilt gebruiken.
dan even de boel af plakken met duktape of een schoefje erin draaien
ik heb hier in Sneek nog een paar op de plank liggen die je met de hand kunt verstellen.
als dat bij jou ook zo is dan kun je het gewoon afsluiten.
bij die dikke witte slang die van de vacuumpomp naar de rembekrachtiging loopt.
daar het slangetje er even tussen uit zoeken.
en dan netjes dicht maaken.
want ik denk als je het niet doet je moter ook niet meer uit krijgt is 1 systeem.
en dat houd niet van lekken.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Re:Antwoord:koplamphoogteverstelling

Berichtdoor alex240diesel » 28 maart 2008, 23:49

Ik rij type 3 en daar zit de verstelling links in het schakelaarpaneel boven de verwarmings schuiven/knoppen.

Wel een rot klus volgens mij om alles aan te sluiten, maar veel suc6 in elk geval.
alex240diesel

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto