Afgelopen augustus in Millingen aan de Rijn een W115 opgehaald met een nagenoeg nieuwe motor, carrosserie technisch een drama, maar dat is bekend van deze jongens, de bekende plekken die krokant kunnen zijn, waren dat dan ook allemaal !
Besloten om hem helemaal te gaan restaureren, lassen kan ik niet, maar demonteren en opbouwen wel.
Afspraken gemaakt met mijn lokale garage v.w.b. het lassen, uit ervaring weet ik dat de persoon in kwestie heel mooi kan lassen ( ik heb nog een W123 coupé) en gelijk begonnen met demonteren, alles eruit en de vakken doosjes en vliering van de schuur gevuld met het complete interieur en carrosserie delen, de Karcher in de lege doos en alles goed schoon gespoten.
Stoeltje en stuurtje laten zitten en voor de vorm de veiligheidsriem, verlichting en gril ( 2 boutjes) toen om direct weggebracht naar Zaamslag, dat was 5 november
Er wordt de afgelopen maanden tussen de andere werkzaamheden gelast en het is verder een triest gezicht
Komende maart zou het lassen klaar moeten zijnen kan er verder aan gewerkt worden, denk aan vertinnen, stralen etc
Inmiddels heb ik via diverse sites, Marktplaats, Ebay, 2e Hands be een klein magazijn nieuwe en gebruikte vervangings onderdelen liggen
De interieur onderdelen zijn het moeilijkst en het duurst, sommige delen komen uit Turkije en verder !
Ik heb natuurlijk foto's gemaakt en zal proberen er een compleet relaas van te maken
Sta open voor vragen en zeker ook suggestie's
Emile