[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Trilling/brom vanaf 60 km/hr : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 20:41

Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor Ton » 08 jan 2006, 19:28

Mijn 200 geeft vanaf circa 50-60 km/hr een dreunend geluid. De garage vermoed dat het in de cardan as zit want toen hij op de brug stond bleek daar aan gesleuteld te zijn. Nu zag ik op het strich-acht forum een verhaal staan van iemand die ook een dreunend geluid had na een dinitrol behandeling. Bij mij zit er aan een kant ook wat tectyl op de cardan.

Weet iemand of het tectyllaagje aan een kant dit kan veroorzaken?

Of kan zoals de garage zegt een verkeerde montage de balans uit de as halen en dient de as opnieuw gemonteerd te worden naar de fabrieksbalans.

Op de as zouden markeringen staan die aangeven hoe de as gemonteerd dient te worden?
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor benzfreakfrans » 10 jan 2006, 01:54

ik zou in ieder geval even controleren of hij verkeerd gemonteerd is en dit veranderen
op beide koppelingen zit een merk in de vorm van een kleur,deze moeten tegenover elkaar staan
maak de aandrijfas dan ook schoon,tectiel laat zich met dieselolie goed verwijderen
als het een gedeelde aandrijfas is kan het ook zijn dat je middenlager stuk is,sucses
m.v.g.frans
benzfreakfrans
 


Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor diesel is my middle name » 13 jan 2006, 08:06

ik heb dat ooits gehad met mijn 190d het leek wel of mijn bodem plaat er onder uit trilde! heel dof getrommel bleek dus gewoon het rubber te zijn wat tusse de bak en aandrijf as zit meschien is t dat ? mzzl diesel
diesel is my middle name
 


Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor Ton » 13 jan 2006, 15:43

Ik ga hem over een week of wat naar garage Start brengen, die vermoedden al de aandrijfas. Bedankt voor de antwoorden.
Avatar gebruiker
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 245
Geregistreerd: 21 nov 2005, 21:28


Antwoord:Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor hhavrilla » 11 feb 2006, 18:02

Hoi, heb het zelfde probleem. Auto aan een kant hoogkrikken, dat de aandrijving vrij is een laten loopen in de vierde verschnelling.geef gas tot ca. 120-140kmh.als je hem laat "uitrollen" zou je de lagers bij de gedeelte aandrijfas moeten hooren als deeze stuk zijn(brommend,schaafend geluid).Hoor je het tijdens rijden ook alleen als je geen gas geeft?met uitrollen?
de mijne moet ook nog gedaan worden.
hhavrilla
 


Antwoord:Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor Weizengelb » 13 feb 2006, 17:08

Ik denk dat het beter is om je auto niet zo hard te laten lopen met maar 1 wiel van de grond. In het differentieel draaien dan de zonnewielen enorm hard rond en dat is er niet zo goed voor, dit systeem is eigenlijk alleen om snelheidsverschil tussen de wielen in bochten op te vangen, een verschil van 120km/h is er niet echt goed voor.

Trillingen kun je ook zoeken door met een krijtje aan een stok naar de draaiende aandrijfas te bewegen. Waar het krijtje dan raakt, dat is de zware kant. Vervolgens kun je bv. met slangenklemmen het gewicht uitbalanceren.

Proberen waard...?

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Re:Trilling/brom vanaf 60 km/hr

Berichtdoor Ron » 13 feb 2006, 23:02

Allen,

Uiteraard heb ik ook de pech van een trillende cardanas. Ik heb alle rubber delen vervangen dus:
*hardy schijf voor (achter was al gedaan)
*tussenlager (het rubber, lager was in orde)
*motorophangpunten: bij de bak en beide motorlager bij de motorsteunen

Resultaat: geen verbetering: hoewel de beide lagers van de motorsteunen het meeste effect gaven.

Opnieuw de boeken in gedoken: (dankzij Mattieu z'n boek) gelezen dat de koperen bussen ook wel eens versleten kunnen zijn. Het zijn de bussen die ervoor zorgen dat de cardanas gecentreerd wordt: ze zitten op de uiteinden van de cardanassen en positioneren de as in het midden.(DE hardy schijf zorgt voor de krachtoverbrenging, niet de centrering!) Deze krengen (de koperen bussen) slijten dus: echter ze kunnen vervangen worden. Hamvraag: heeft iemand deze klus al eens geklaard en HAD DIT HET GEWENSTE EFFECT???

Graag bericht

Ron Bisschops
Ron
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten