Waarde Benzers,
Herinneren jullie zich nog de kortsluiting die zich had voorgedaan in mijn auto ? Witte wolk die verscheen bij het aansluiten van startkabels, zo ter hoogte van het rechter pinklicht ?
Wel, vorige zaterdag eens te goei gekeken wat er aan de hand was.
De massakabel die gesmolten was, liep dus in de kabelbundel door die tot in de wagen loopt... Vrees was dus groot dat het dashboard eruit moest om te gaan kijken tot waar deze massakabel ging...
Het lumineuze idee gehad om alles af te koppelen aan de motorzijde, zodanig we de kabelbundel konden naar binnentrekken en aldaar verder te strippen...
Groot was de opluchting toen bleek dat de massakabel stopte... bij de slijtage indicator van de remmen ?! Iemand al gehoord dat aan de slijtage indicator een massakabel vasthangt ?
Enfin, deze dus afgekoppeld, stekker aan het dashboard terug ingestoken, nieuwe zekering erin... en licht opleggen... PAF ! Zekering was terug kapot. Probleem zat dus niet enkel in de gesmolten massakabel bleek...
Eventjes met onze goeie vriend Jan gebeld die voorstelde om één voor één alles af te koppelen wat aan deze zekering vasthangt, om zo het één en ander uit te sluiten.
Nieuwe zekering in, stekker aan tellerunit niet aangesloten, lichten op en wonder boven wonder: de zekering sprong niet !
Meteen van de gelegenheid gebruikt maakt om ook mijn nieuwe tellerunit te installeren.
Om een lang verhaal kort te maken: de kortsluiting zat dus in de tellerunit zelf, daar waar de stekker eropkomt. Andere linkerunit erin en problem solved
Maar: de dag erna een testrit gaan doen en het viel me op dat na een tijdje ik van mijn rempedaal schoof... Bleek dus dat mijn aangekochte unit een groot mankemement vertoonde: de oliedrukmeter was stuk... En daarvoor dan nog speciaal naar Eindhoven gereden... Maar goed, ik gebruik de Benz elke dag dus moest meteen gemaakt worden dus dankzij Geert14800 heb ik een andere unit op de kop kunnen tikken en rijden we weer met propere voeten
Ik blij.
Grz,
Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.