Het is nu 25 nov 2024, 01:17
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Wim Matsinger » 01 maart 2015, 20:29
Beste mede benzers,
Wellicht heeft iemand dit al een keer bij de hand gehad..
In het achterscherm zit onderin een gat waardoor via een bout je de hoeken van je achterbumper kunt fixeren. (rubberen sluit stukken) Dit gat is NIET Voorgeboord.. Hoe bepaal ik precies de plek? Iemand tips.
- Bijlagen
-
- spuitwerk vervolg02.jpg (135.75 KiB)
-
- spuitwerk vervolg01.jpg (72.56 KiB)
-
Wim Matsinger
-
door Weizengelb » 01 maart 2015, 20:46
Hoi Wim,
Het Blek waar de schroef in gaat schuift heel precies in de rubber hoek. Als je deze dan op de bumper schuift dan zit het gat op de goede plaats tegen de auto.
As je dus in het schroefgat een stukje vetkrijt of een stiftpunt zet en deze op de goede plek wat heen- en weer beweegt dan heb je de goede plaats voor het gat afgetekend.
Jammer dat het de auto al gespoten is maar goed je kunt er goed bij om het te behandelen.
Groeten, Math
- bumperhoek.jpg (109.09 KiB)
Das Beste oder Nichts!
-
Weizengelb
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 220D
- Bouwjaar: 1972
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Wim Matsinger » 01 maart 2015, 20:52
daar zat ik zelf ook aan te denken.. dat wat dus zo stom nog niet. THANKS!!!!
Ik denk zelf nadat ik de plek bepaald heb deze met schildersplakband afplakken en daar door heen boren. met goed nieuwe ijzerboortje.
Dan het gat met kwastje met lak welke over is weer schideren en de bout beetje met kopervet er aan er door heen doen...
opmerkingen welkom!
-
Wim Matsinger
-
door Wim Matsinger » 17 maart 2015, 21:24
Gelukt met een beetje verf op het boutje
-
Wim Matsinger
-
door WJ15129 » 17 maart 2015, 21:38
Ze zijn bij mij ook bezig met dit deel, ik zal ze duidelijk maken dat ze de gaten moeten boren voordat er gespoten wordt.
Altijd handig om mee te lezen met andermans reparaties
Dan kun je op tijd ingrijpen.
Groeten van Willem uit Lelystad
-
WJ15129
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 250
- Bouwjaar: 1979
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Wim Matsinger » 17 maart 2015, 23:16
Denk ook aan de antenne ,bij de klockner voorschermen is dit gat ook niet voorzien. Ik wilde hem achter hebben..maar de spuiter had alles al gespoten. Nu moet er bij achteraf nog een gat gemaakt worden. Uiteraard laat ik de spuiterij dit doen met een speciale boor. Maar vooraf was beter geweest
Gr wim
-
Wim Matsinger
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur