als jij het over een groene kabel met +en- hebt dan heb je contactloze ondsteking waar dus een module bij nodig hebt deze stekker plug je zo in je module is maar 1 plek voor en onder je rotor zit dan een 6 puntige ster zie foto
- de ''ster'' in de verdeler
- IMG_20150321_210034.jpg (85.58 KiB)
komt er maar 1 aansluiting uit de groene draad komt heb je contact puntjes
ik heb ff in het boek op gezocht storing zoeken voor een contactloze ondsteking
je hebt 2 types een tsz 4 en een tsz 8u
tsz4 is met weerstanden en een kleine bobine en de tsz 8u is zonder weerstanden en heeft een dikke bobine bosch nummer 0221 111 83 07 meestal de nieuwere autos
de groene kabel kan je testen los halen op de module en de verdeler en dan door ohm te meten op de beide aansluitingen dan kom je op 600+- 100 oohm
tsz4
kabel van af je contact slot op de weerstand ( 0.4 ohm) 2 aansluitingen 1 naar de module (rood zwart ) en de ander van af de auto daar moet je ongeveer 12 volt meten
kabel van weerstand(0.4 ohm) naar weerstand (0.6 ohm) daar moet je ongeveer 8.5 volt meten tevens komt daar je start signaal bij op zodat je meer stroom hebt om te starten ( deze kabel komt meestal althans bij mij van je 2e aansluiting van je startmotor af zodat je niet stroom zet op je startsignaal )
kabel van weerstand (0.6 ohm) naar je bobine (aansluiting +15) daar moet je ongeveer 4.5 volt meten
kabel van je module (zwart) naar je bobine (aansluiting -) daar moet je 0.5 tot 2 volt meten
dan hou je nog 1 kabel over deze (bruin )zit op een testkast aansluiting indien je deze hebt ik heb hem af getapet
- schema met meetgegevens tsz4
- IMG_20150321_214438.jpg (223.01 KiB)
- meten groene kabel
- IMG_20150321_214530.jpg (222.15 KiB)
- aansluitingen tsz 4 module
- IMG_20150321_214502.jpg (220.5 KiB)
ik hoop dat je hier wat aan hebt gr pascal
mocht je toch contact punten hebben dan moet ik het ff in het ander boek op zoekken