[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stereo inbouwen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 19:05

Stereo inbouwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stereo inbouwen

Berichtdoor Pietro » 28 maart 2015, 19:51

Hallo,

Mijn W123 is origineel geleverd zonder stereo en luidsprekers. Er zijn zelfs geen kabels ingebouwd.
Weet iemand hoe ik te werk moet gaan (vanwaar voeding, aarding, enz... te halen).

Danku
Pietro
Pietro
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Stereo inbouwen

Berichtdoor Herman250 » 29 maart 2015, 15:07

Hoi Pietro,

Dat is volgens mij redelijk uniek, dat er geen stereo origineel is geleverd en blijkbaar ook nooit is ingebouwd.

Ik weet niet of je een oude Becker of een moderne radio wil inbouwen. De constante voeding (ook 12V bij contact uit), kun je vóór de knop van de alarmlichten weghalen, de geschakelde voeding (dus alleen 12V bij contact aan), kun je vóór de sigarettenaansteker weghalen. Wel draadzekering in beide gevallen plaatsen! Aarde is niet zo moeilijk, die vindt je overal. Ook bij de twee componenten die ik net noemde. Indien je ook een antenne wil plaatsen, adviseert men deze bij een benzine achter te plaatsen. Ik heb ook een benzine, maar bij mij zit ie rechtsvoor. En ik heb geen problemen dat de transistor ontsteking stoort op de radio. Dus keuze aan jou. Luidsprekers kun je bovenop het dashboard inbouwen.

Succes!

Gr Herman
Herman250

Re: Stereo inbouwen

Berichtdoor Pietro » 31 maart 2015, 21:49

Ik ben van plan een moderne stereo in te bouwen, met usb, bleutooth en car kit. Radio is voor mij overbodig, dus hoef ik geen antenne te plaatsen.
Pietro
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek