[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
benzine lek : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 18:55

benzine lek

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

benzine lek

Berichtdoor MB 250 » 08 apr 2015, 12:31

goede middag

het plan was om vandaag een toertje te gaan maken met mijn Benz,na het starten open ik even de motorkap of er niets lekt,en ja en het rook naar benzine
dus motor afgezet,en heb een drietal fotoos gemaakt ,wie o wie kan mij helpen er komt benzine tussen beide schijfjes uit.

helaas ben ik niet in het bezit van een manual of cd en helaas is het nummer te onduidelijk om het te ontcijferen
heeft er iemand het nummer of waar het te bestellen is waar te bestellen liefst nieuw maar als het niet ander kan dan sloop

ik zie geen schroef of boutje om het geheel aan te draaien

het gaat om een mv 123 bjr 1976 benzine

alvast thnxs

groet henk
Bijlagen
mb 002 klein.jpg
mb 002 klein.jpg (18.37 KiB)
mb 001 klein.jpg
mb 001 klein.jpg (23.17 KiB)
MB 250

Re: benzine lek

Berichtdoor KoenDW » 08 apr 2015, 15:47

Zie ik dit nu verkeerd of gaat het hier over een 2.8 carburator? Zoja dan zou dit de drukregelaar zijn die sluit wanneer voldoende benzine in de carburator. Ik denk dat dit nog te koop is bij ruddies Berlin of misschien heeft Marcel kappen zo ook nog eentje liggen.
KoenDW
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robin-H » 08 apr 2015, 16:28

Dit riekt naar de bekende Pierburg drukvalve. Veel succes, schijnen niet meer nieuw verkrijgbaar te zijn.
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor KoenDW » 08 apr 2015, 21:21

Dat zou slecht nieuws zijn, vraag het eens na wie weet...
KoenDW
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1965
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BS82 » 12 apr 2015, 21:32

hallo

Wat een kleine onduidelijke foto's, ik heb hem uit vergroot maar was te wazig,
Die drukvalve heeft bij elkaar ik meen 5 slang aansluitingen , als het die is , is hij inderdaad moeilijk nieuw te verkrijgen.
Zelf heb ik de laatste nieuwe uit Canada besteld omdat de auto lang had stil gestaan was waarschijnlijk het binnen gedeelte uitgedroogd. Dus tweedehands aanschaffen heeft het risico dat die is uitgedroogd.
Hij was schijnbaar niet meer bij Mercedes te koop. Wel heb ik toen via de duitse google ook nog 1 nieuwe kunnen vinden, maar die moet je dan zelf even googlen omdat ik niet meer weet waar die te koop was.

Succes met het zoeken,

groeten Bert
BS82

Keer terug naar Techniek