Neen Marc, maar het zal hier niet zo een vaart lopen als in NL. Het % van oldtimers die hier als dagelijkse wagen worden ingezet is veel minder dan het was in NL Bij jullie was/is het een sport om zo min mogelijk MRB te betalen omdat jullie overheid de auto nog meer als een melkoe ziet als die bij ons in B.
Jullie reden massaal in lichte vrachtjes, minimum vrachtruimte? geen probleem, we zetten er een bubbel op het dak. Dus zei jullie overheid, gelijk voor iedereen en wie een bedrijf heft kan het van zijn belastingen aftrekken. Dus hoppa, heel NL aan de oldtimer, met het gekende resultaat.
Nu rijdt heel NL met een C1, 107 of Yigo, een Hybride, of het nu een Porsche is of een Opel, ze hebben jullie weer bij de goellies, die bijtellingen zijn inmiddels weer omhoog. Jullie zullen en moeten betalen, en een hoop meer dan bij ons in B.
Ik heb het reeds veel gezegd, breng de MRB bij jullie omlaag op ons niveau, en het zal er daar beter uitzien, maar dan gaat de BTW op pindakaas en gehaktballen omhoog
En nu wil ik echt niet het gezeik over de toestand van onze wegen, ik ben net terug uit Genk en de wegen liggen er heeeeeeeel goed bij. Er zijn idd verbeteringen mogelijk, maar ik heb met mijn Megane CC met GT-line onderstel bijna geen putten gevoeld. Tja op de E17 van A'pen naar Gent een paar, maar dat is wel de weg die de meeste NL-ers nemen om met de vrachtwagen, overladen caravans en gewoon, alle mensen die van noord naar zuid willen, gebruiken. Gek, ik ben voorstander van het wegenvignet voor iedereen, en raad eens wie er de grootste mond heeft???
DE WEVER heeft zijn planneke er nog niet door, daar zal hij meer body voor moeten hebben, en die is hij nu net kwijt, een kg of 40 dacht ik. Typisch Antwaarps, een groot bakkes. 't STAD en de rest is parking ................................... De B verstaan dit wel! en beseffen voor 20% dat ze verkeerd gestemd hebben, waarschijnlijk.
Eerst es kijken ..........
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans