door Robin-H » 21 mei 2015, 00:11
Heren! Vriendelijk bedankt. Het is allemaal gelukt. De boutjes van de poelie op de waterpomp zaten muurvast, maar met flink sjorren en trekken aan een ringsleutel 13 zijn ze los gekomen. De viscokoppeling en trillingsdemper kwamen eigenlijk zonder problemen los.
Het waterpomphuis zag er op zich best aardig uit. Kon er weinig aanslag in ontdekken, wel de typische cavitatieschade waar Wiebren het al over had, maar dat zat niet echt op plekken waar het kon lekken. Wat ik wel vreemd vond, is dat 1 van de waterpompboutjes in een gat draait dat een open verbinding heeft met het waterpomphuis. Het was wel een mooie opening, dus het zal wel zo horen?? Afijn, ook de waterpomp ging zonder problemen los.
De waterpomp zelf leek niet echt stuk, maakte geen herrie, maar ja.. De koelvloeistof zeek eruit, dus dan zal er toch iets rond het lager niet helemaal fris zijn.
Afijn, naar de MB-dealer voor een nieuwe:
"Prijzige jongen (€268), en hij is niet op voorraad. Kan een paar weken of een paar maanden duren."
Dat ging m niet worden, dus uiteindelijk maar een aftermarkt exemplaar besteld. Wel balen, want die eruit kwam was een MB-exemplaar die het blijkbaar toch gewoon 35 jaar en 200k uitgehouden had. Afijn, het zij zo. Niet leverbaar, is niet leverbaar.
Vrijdag alles weer monteren en kijken of de boel dicht is.