door michael » 29 mei 2015, 10:06
Na revisie van mijn startmotor dient het volgende probleem zich aan. Zo blijven we bezig. Mijn climate control geeft geen warme / koude lucht wanneer ik het wil. Internet en forum afgestruind over climate control (er is veel over geschreven) maar nog geen oplossing. Probleem heb ik eerder gehad waarbij bleek dat de monovalve stuk was. Dus ik dacht hier gelijk aan en wat bleek: het rubber was ook gescheurd (van de valve). Dus via internet een nieuwe besteld (geen A-merk dus gelijk een paar besteld, voor die prijs kon dat wel). Met de nieuwe geïnstalleerd kreeg ik geen warme lucht. Een check gedaan door de oude, kapotte, terug te zetten. Dan krijg ik alleen maar warme lucht. Ik heb het systeem (electr.) laten doormeten en dat bleek in orde. De climate control unit werkt ook in de zin dat alle knoppen functioneren. Ook de warmte/koude schijf (bij koud komt lucht uit de middelste roosters). Ik had nog een extra cc unit, ook even uitgeprobeerd, zelfde effect. Dus het leek me een monovalve probleem. Nou heb ik natuurlijk bezuinigd op de aanschaf van de monovalve (geen A-merk), maar daarvan had ik er drie besteld en bij alle drie geen werking.
Een lang verhaal maar mijn vraag is uiteindelijk: kan het toch nog aan de monovalve liggen, dat ik een betere moet aanschaffen. En als dat het geval is, is er iemand in de buurt van Leiden die dit systeem ook heeft (met een werkende climate control) waarvan ik de werkende monovalve in mijn auto mag uitproberen. Of ligt het probleem ergens anders?
Gr. Mike