[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe fusee vervangen?!? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:39

Hoe fusee vervangen?!?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hoe fusee vervangen?!?

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 16 jan 2007, 00:46

beste sleutelaars,


voor de APK zal mijn linker onderste fusée bij het voorwiel moeten worden vervangen.

als ik op de CD kijk, dan lees ik niets over het demonteren van de veer en de schokbreker. mijn garagehouder en ik vinden dit een beetje vreemd :S

wij snappen namelijk niet hoe we die fusée er uit moeten halen met de veer gemonteerd, immers die veer geeft tegendruk (die er niet om liegt) dus dan zou je de fusée er nooit een keer uit krijgen, omdat hij naar beneden wordt gedrukt. B)

nu de vraag, ontbreekt er op de CD een stukkie waarin staat dat de veer moet worden gedemonteerd of zijn wij nu samen zo dom en maken we een denkfout of zien we iets over het hoofd? :whistle:

wij weten het even niet meer en vinden rondspringende veren geen leuk vooruitzicht :S :dry:

wie kan ons helpen met de juiste informatie?

groeten,

adriaan
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:Hoe fusee vervangen?!?

Berichtdoor baszwolle » 16 jan 2007, 01:14

ik lees in mijn boek:

remove te coil spring with a spring compresser...dus die moet er inderdaad uit gehaald worden wil je de fussee willen vervangen.

succes<br><br>Bericht gewijzigd door: baszwolle, op: 2007/01/16 00:15
baszwolle
 


Antwoord:Hoe fusee vervangen?!?

Berichtdoor Paul Snip » 16 jan 2007, 01:47

Je kunt de fuseekogel er naar onder toe uitpersen. Met speciaal gereedschap lukt dit zonder de draagarm en de veer te demonteren.

Bij Mercedes hangt de hele auto als 't ware aan z'n fuseekogel. Vandaar dat 't ook van groot belang is dat deze goed zijn. Anders krijg je hele nare plaatschade en levensgevaarlijke stuaties.

met een grote hamer en een bokje onder de draagarm lukt 't vaak ook. Je kunt dan een grote dop als stempel gebruiken. Het verwarmen van de draagarm (waar de kogel in zit) wil ook wel eens helpen.

Mocht dit gereedschap niet aanwezig zijn, en/of het uitslaan met de hamer niet lukken, dan moet de draagarm en de veer gedemonteerd worden. Dan kan 't hele spul onder de werkplaats-pers.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten