De nokkenas kan gewoon blijven zitten.
1) Als eerste moet je het veertje loswippen dat de tuimelaar op zijn plek houdt. Dat kan door er van onderaf een kleine schroevendraarier tussen de tuimelaar en de veer te steken. Als je dan de schroevendraaier naar beneden duwt, komt de veer er gecontroleerd af. Je kunt hem dan aan de achterkant loshaken.
2) Dan duw je de klepveer naar beneden. Je hebt daar een stuk gereedschap voor nodig dat je als hefboom gebruikt. Ik doe het zelf met een grote platte schroevendraaier, maar het is maar net wat je voor handen hebt. Die zet je onder de nokkenas door bovenop het plaatje dat op de klepsteel ligt. (Het plaatje dat je wilt vervangen dus) Je kunt dan door je hefboom naar boven te halen de klepveer naar beneden duwen. Doe dat wel voorzichtig en gecontroleerd, want er staat nogal wat spanning op die klepveer en als ie ongelukkig terug schiet kan je je flink bezeren. Als het goed is krijg je net voldoende ruimte om de tuimelaar eraf te lichten.
3) Je kunt dan de druktaats (het plaatje dat je wilt vervangen of dunner maken) zo van de klepsteel af pakken. Omdat het onder de olie zit krijg je er wat lastig grip op, maar met een doek is dat geen probleem.
Montage geschiedt in de omgekeerde volgorde