beste liefhebbers,
tijd voor mij me even voor te stellen, sinds vanmiddag officieel eigenaar van een fantastische Kaledoniengrüne W123 280E uit 1978 (dat is ook mijn eigen geboortejaar!). Binnenbekleding MB Tex Bamboo. Qua opties is hij vrij kaal (zeker voor een 280E), maar heeft wel een aantal hele fijne: automaat, stuurbekrachtiging, getint glas, centrale deurvergrendeling en de optie 'weglaten van de gevarendriehoek van de achterklep' .
Helaas is bestuurderszitting volledig doorgezakt, maar vond op dit forum al wat ik moest weten. Nieuwe veren zijn besteld en voor de zekerheid ligt er ook al een zwembuis in de bak. Dit is de eerste klus die ik wil aanpakken, hoop de veren volgende week binnen te hebben.
Verder ga ik de motorkap opnieuw isoleren en een zijn er 2 nep zonneschermpjes geïnstalleerd die ik eruit ga halen.
Wellicht dat iemand gelijk wat tips voor me heeft over de volgende vragen?
- bij stationair draaien liep de temperatuur snel op, na bijvullen vd koelvloeistof lijkt het verholpen, maar blijf hier even scherp op
- na een snelwegrit slaat de motor af wanneer ik bij stilstand het stuur draai (stuurbekrachtiging dus aanspreek). M.a.w. inparkeren is lastig. Ik vermoed een te laag toeren bij stationair?
- iemand een adres voor een (2e hands) grill? Vorige eigenaar heeft ooit een zwaan aangereden en de grill lijkt die klap te hebben opgevangen
- ik wil graag een armsteun toevoegen, ik vond op eBay een aantal setjes, maar niet in de juiste kleur, iemand nog tips?
- de centrale deurvergrendeling werkt niet feilloos, waar het eerst te zoeken?
alvast mijn dank en nogmaals hallo allemaal, spreek jullie vast snel weer!
jpk