[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 230E gas geven : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 11:02

W123 230E gas geven

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

W123 230E gas geven

Berichtdoor MJE » 23 jul 2015, 19:15

Als ik het gaspedaal indruk, dan is de "vrije slag" groot. Met de "vrije slag" bedoel ik dat eerste stukje bij het indrukken van het gaspedaal, waarbij er niets lijkt te gebeuren, de motor niet reageert. In eerste instantie dacht ik, da's wennen, maar ik raak er maar niet aan gewend, met als gevolg dat bij het opkomen van de 1e en 2e versnelling, dit regelmatig met horten en stoten gaat.
Wie weet raad / kan mij helpen?

Groet
Maarten
MJE
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: W123 230E gas geven

Berichtdoor Roy Lubbers » 23 jul 2015, 19:29

Kijk eens onder de kap en laat iemand gas geven, bij mijn diesel is het redelijk eenvoudig te volgen en dan kom je vanzelf het onderdeel tegen waar speling in zit.
Of het bij een 230E het zelfde is weet ik echter niet...

Oh ja, als je het los haalt, draai alles weer goed vast, heb ik een keer op een verdrijvingsvlak mogen doen :whistle:
Roy Lubbers
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek