MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:49

een compliment van een W124 rijder!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

een compliment van een W124 rijder!!

Berichtdoor Pieter » 02 okt 2006, 13:25

ha boys,

sta ik gister in de file, komt er een bruine W124 naast me staan, zettie zijn radio uit en seint naar me dat ik dat ook moet doen. Mijn vriendin en ik dachten dat hij iets rots wilde zeggen, want hij keek in eerste instantie heel eigenaardig. zegt ie: "mooie kleur! die auto, daar moet je zuinig op zijn, gewoon wegzetten dat ding, die wordt veel geld waard"...
ik had al gezien op zijn nummerplaat dattie de zijn bij budget-benz had gekocht. hij vroeg of ik het bedrijf kende, ik zei van wel. hij zei dat deze auto over een tijdje makkelijk €12.000/€13.000 zou kunnen opbrengen als ik hem goed zou houden!!! :lol: (ik lag echt helemaal in een deuk...nouja, van binnen dan hè), maargoed, ik bedankte hem voor het leuke compliment. Mijn vriendin fluisterde me nog in dat ik ook iets had moeten zeggen van zijn auto, maar dat deed ik niet, want ik vond hem lelijk (eigenlijk) :lol:
toch wel leuk, zo'n complimentje en gezellig gesprek in de file...heb je tenminste wat te doen...
mijn vriendin vroeg me of onze auto echt zoveel waard zou zijn...ik zeg natuurlijk niet, moet ik eerst de carrosserie tiptop krijgen (dus: wielkasten achter eruit snijden, nieuw plaatwerk erop, +hier en daar roest wegwerken...), ding onwijs goed poetsen van binnen en buiten, uitlijnen en stuurrechtzetten, stuurspeling bietje fixen, tellerunit fixen (die heb ik eentje van Dieter gekocht), raamrubbers vervangen (eigenlijk alle rubbers), nouja...vanalles eigenlijk, en dan zoudtie misschien 6000 opbrengen. Maar dan nog, veel van jullie hebben em gezien, de motor is prima, maar de carrosserie laat nog wat te wensen over. bovendien brengt geen W123 meer 12000 euro op! :)

maagoe, toch leuk..

iemand anders ook zulke reacties gehad op de Benz?

groet,
Pieter
Pieter

Antwoord:een compliment van een W124 rijder!!

Berichtdoor Lode » 02 okt 2006, 19:51

Wen er maar aan. Als je een mooie 123 rijdt dan krijg je bij tijd en wijle complimenten. Altijd leuk. In de file met een dikke vrachwagen naast je. En dan opeens die arm uit het raam naar beneden met een dikke duim omhoog!
Vandaag weer eens een taxichauffeur naast me. In een nieuwe e-klasse. Een echt compliment kon er niet af maar hij bleef maar kijken. Zegt genoeg :P
Alleen moet er echt snel weer een tankklepje op. Zonder dat ziet het er toch echt minder uit.
Lode

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 02 okt 2006, 21:10

klopt die complimenten zijn altijd leuk. af en toe gebeurt het ook wel eens dat je hem zo kunt verkopen als je benzine staat te tanken of ergens parkeert.

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Pietje » 02 okt 2006, 22:35

Overkomt mij ook veel:
Al eens iemand gehad in een splinternieuwe Saab die complimenten gaf.

Wat ik ook geregeld meemaak:
Zit er zo'n duf stel naast elkaar in een nieuwe Corolla,... praten geen woord tegen elkaar. Die vent kijkt verveeld voor zich uit, totdat-ie je mooie W123 ziet,... gaan zijn ogen de hele zijkant langs en weer terug. Je ziet ze op de details letten.....

Ondertussen zie je hem denken: 'hop! me wijf de deur uit, de hond pleite, mijn Ikea meubelement verbranden en de Corolla naar de schroothoop, IK WIL EEN MOOIE Benz!'
:woohoo: :lol: :woohoo: :lol: :woohoo: :lol: :whistle: :whistle:
Pietje

Berichtdoor Pieter » 03 okt 2006, 12:43

hehe...maar inderdaad! het zijn die details, die ik ook in de eerste weken dat ik hem had steeds weer ontdekte...de mooie lijnen, de frutsels en dingetjes, die allemaal toch nuttig zijn!!

tja, we rijden niet voor niets allemaal in de W123! :)
Pieter

Berichtdoor Ron » 10 okt 2006, 23:26

Ok, ik wil er wel een schepje bovenop doen.

We hebben nml ook een Peugeot 304 cabriolet uit '71 in concoursstaat (tweezitter, leuk voor de vrouw, maar met 2 kinderen kun je niet op pad ...)

Enfin, rijden we onlangs in de station op de ring te eindhoven, zien we een peugeot 504 cabriolet, met een kindje achterin (hier kan het dus wel). Bekende tafereel, duimpjes omhoog, raampjes omlaag, en wij uiteraard roepen dat we het een mooie peugeot vonden, handig met zitje achterin, 304 toch wel klein. Zegt de kerel achter het stuur: "maar jullie station is wel erg mooi, ik heb de mijne net moeten verkopen vanwege de roest...." (en hij pinkte een traan weg toen het stoplicht op groen sprong...

blijft lol, keep them rolling!

ron
Ron

Berichtdoor mnieuwen » 10 okt 2006, 23:45

Ik werd een keer gebeld, nadat ik de vorige dag een rondje had geBenzd: of ik de eigenaar was van de auto met dit en dit kenteken. Dat was inderdaad het kenteken van m'n Benz. Ik haalde me meteen al vanalles in m'n hoofd: Te hard gereden? Een Smart over het hoofd gezien tijdens het invoegen? Auto niet verzekerd?

Nee, iemand had mij zien rijden, en hij was toevallig al jaren op zoek naar zo'n auto (280TE). Kenteken genoteerd, en daarmee op één of andere manier achter mijn nummer gekomen (zal wel goede contacten hebben). Maar goed, hij wilde dus weten of ik 'm wilde verkopen :). Ik heb meteen maar 'nee' gezegd; ik had 'm nog net geen jaar, het mooi-weer-seizoen was net begonnen, en ik ging er vanuit dat ik in de vakantie lekker kon cruisen. Achteraf denk ik: had ik 'm maar verkocht, want sindsdien heb ik alleen maar naar de garage heen-en-weer gecruised, en heb ik nog geen 5 km kunnen rijden zonder dat de motor afsloeg.

Maar goed... dat vond ik wel een mooi compliment ;)

ps. Ja, ik heb z'n nummer genoteerd.... just in case :)<br><br>Bericht gewijzigd door: mnieuwen, op: 2006/10/10 23:47
mnieuwen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto