door Stoepie2002 » 03 aug 2015, 21:55
Hey Mark,
Mooi dat je hebt kunnen vergelijken en jammer dat er toch iets nog niet optimaal is.
De MB dealer vertelde jou laatst nog dat die 5 cilinder blokken altijd net niet mooi rond lopen. Maar het kan dus wel ietsje beter....
Ik heb je al vanaf het begin gezegd dat ik je blok mooier 'rond' vond lopen voor de revisie dan erna. Het liep voor de revisie natuurlijk echt niet beter maar wel regelmatiger.
Stationair klinkt het mij alsof er 1 van de 5 net niet zo lekker meedoen. Nou is dat met het kleppenstellen wel iets verbeterd maar er blijft een onregelmatige klop in zitten. Daarom had ik ook al eens gevraagd of je de injectoren nog wel eens na had laten kijken. Daarop zei je "al twee keer!".
Je blok is volledig gereviseerd, en heeft nog amper km's gemaakt (nog geen 20k toch?).
Je kunt je nu een slag in de rondte gaan zoeken, allerlei meetapparatuur kopen etc, maar ik denk met alles wat je al hebt laten doen, je gewoon eens te rade zou moeten gaan bij het bedrijf dat je motor en je pomp gereviseerd heeft. Zij kunnen als het goed is 'als geen ander' meten wat er 'mis' is met een motor, en een diagnose stellen.
Het kan bijna niet anders dan dat er of iets mis is met de pomp, of iets mis is met een injector, of iets mis is met een cilinder (zuiger, veren, kleppen, pakking etc).
De motor loopt niet slecht, maar hij loopt niet perfect, en met wat er aan gedaan is moet het perfect zijn.
Of denk ik nu te simpel?
Groet,
David
Laatst bijgewerkt door
Stoepie2002 op 03 aug 2015, 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.
W110 Ponton OM621 uit 1963 in de boot.....