door johnprins12 » 08 mei 2015, 23:19
hallo,
ben bezig geweest met het vacuüm van de auto , de deuren open niet meer als ie lang stil staat en ook de climatecontrole werkt niet echt zoals het behoord.
het airco gedeelte werkt niet(pomp stuk)maar ook de ventilatie in de auto is niet zoals het hoort, er komt geen lucht uit de midden roosters.
probleem gevonden twee kapotte vacuüm elementen , een van de midden roosters en een achter het dashboard kastje.
maar heb nu even geen zin om het hele dashboard eruit te halen om die ene te vervangen, dus voor nood maar even de klep open gezet die frisse lucht door de midden roosters naar binnen laat.
je kan tenslotte de roosters dicht draaien,want er komt nu ook warme lucht uit als de verwarming aan staat.
maar nu heb ik iets bijzonders met de antenne (is iets heel anders) er zit namelijk geen bedrading van de antenne naar de radio, is dat normaal, er zal toch een stuurdraad van de radio naar de antenne moeten gaan.
als ik nu een poosje rijd met de radio aan dan gaat de antenne motor spontaan draaien, maar dan is de mast al uitgeschoven, dus iets klopt er niet.
bij mijn W126 kon ik de radio gewoon aanzetten als het contact uit was, de radio ging dan na een bepaalde tijd weer uit en de antenne schoof dan weer in.
als ik nu mijn radio aan zet gaat de antenne niet uit(ik denk door het ontbreken van de stuurdraad)wel gaat de antenne uit zodra ik het contact aan zet.
dus: antenne gaat uit en in met het aan en uit zetten van het contact en niet met het aan en uit zetten van de radio.
iemand een idee.
gr John Prins.
Groeten John Prins