door snollie » 28 aug 2015, 19:11
Hi Leon,
Ik heb jaren geleden ongeveer hetzelfde gehad maar dan erger: als de motor echt goed op bedrijfstemperatuur was rookte hij als een ketter. Vooral na een tijd stationnair bij een stoplicht en dan wegrijden, echt helemaal blauw achter de wagen. Bij het normale rijden was het alweer veel minder. Ik heb toen ooit de kop eraf gehaald, dat is niet echt moeilijk bij jouw auto (geen injectie, geen airco etc en lekker de ruimte onder de kap) en die laten reviseren: nieuwe klepgeleiders, klepzetels en die rubbers waar jij het over hebt, vlakken etc... Kostte iets van Fl 250-300, was nog in de gulden tijd. Kop weer teruggezet en sindsdien plm 50.000 km zonder problemen gereden. Nu nog steeds helemaal rookvrij en geen noemenswaardig olieverbruik. Als jij nu een hoog olieverbruik hebt dan denk ik dat je eens moet nadenken over zo'n revisie. Ik kan volgende week even kijken of dat bedrijf nog bestaat en wat de kosten nu zouden zijn, als je daar prijs op stelt.