Vandaag naar Reykjavik, maar met een omweg, want tijd genoeg.
Deze kerk was wel gewoon open en zelfs verwarmd.
- strandarkirkja.jpg (106.18 KiB)
Daarna zagen we onderweg rookpluimen.
Nee, stoomwolken, erheen dan!
- meer geysers.jpg (108.73 KiB)
Kleiner dan Geysir, maar ook minder mensen, stonk wel net zoveel naar zwavel.
- ook mooi.jpg (203.46 KiB)
Zeker de moeite van een omweg(je) waard. Rode cirkel ozze witte, groen zo meteen.
- giraf en geyser.jpg (164.31 KiB)
Misschien te veel fantasie maar ik zag hier een giraffehuid.
Terug bij de parkeerplaats zagen we een overlander, een van mijn dromen, de hele wereld over als je maar genoeg tijd en geld hebt.
Zij hadden een lekke voorband en de reserve kwam uit de woonhut, ik had hem liever achterop gehad.
- wisselen band.jpg (166.25 KiB)
en ja,
- past dat dan.jpg (174.55 KiB)
tot overmaat van ramp lekte hun krik olie, onze hydraulische krik gaat tot 2 ton, dat had geen nut, niet geprobeerd.
- oef, krik kapot.jpg (221.21 KiB)
We zijn verder gegaan, er zijn meer van die trucks in IJsland onderweg, meestal Duitsers wellicht helpen die ook Oostenrijkers
Wellicht bekend, IJsland heeft last van vulkanen, dit omdat het op het breukvlak ligt van twee continenten.
Dus zijn we ook in Amerika geweest, deze vakantie
- vandaag in continenten geweest.jpg (179.57 KiB)
Daarna richting Blue Lagoon, reserveren gewenst, dit niet gedaan en kijken hoe druk het zou zijn.
Naseizoen nietwaar?
Nou, druk, heel erg druk, want een van die dingen die je doet als je 3 dagen in, ok, laat maar.
Het blauwe water is ook buiten het bad te zien...
- blue lagoon.jpg (140.63 KiB)
Daarnaar naar Reykjavik, hier woont 60% van de inwoners van IJsland, een stad van ruim 200.000 inwoners.
Wel even iets anders dan de rest van IJsland. Druk, en ons hotel ligt aan een drukke weg.
Gebeurt er wel eens wat, hier komt de politie nog wel naar een aanrijding om rapport op te maken...
- ook hier boem is ho.jpg (181.47 KiB)
Avondwandeling naar centrum.
Morgen nog een dag in Reykjavik, dus de witte ook een dag vakantie