Waarde Benzers,
Ik haal dit topic maar eens vanonder het stof.
Ik had hier nog een vraagje over.
Momenteel ligt er op de W123 300D 195/60/15. Mij lijkt de auto hierdoor véél meer toeren te maken dan nodig is. Banden zijn ook te klein voor deze auto, lijken minibandjes
Standaard zou het 195/70/14 moeten zijn. Nu was de vraag: wat komt erovereen met de standaardmaat ? Volgens
http://www.marcovw.nl/Motor/BandenVelge ... ulator.htm zou het dan 195/65/15 moeten zijn maar een essentiële vraag die ik me hierbij stel: is het de moeite om van banden te veranderen om het toerental te verlagen ? Ik zou toch graag eens 120/130 kunnen rijden met iets minder toerental. Dat de snelheid niet klopt, dat maakt me niet zoveel uit, hier kan je rekening mee houden, mij is het vooral om het toerental te doen. En had graag deze optie overwogen alvorens een ander differentieel...
Op standaardvelgen zou de 300D een 3700 toeren draaien bij 120 km/u volgens een ander topic
toeren-en-snelheid-overschakelen-t17832.htmlIk zal dus waarschijnlijk aan méér toeren zitten momenteel
. Wat zouden jullie overwegen om te doen ? Banden met maat 80 is inderdaad niet mooi. Een bandenmaat 70 moet te doen zijn denk ik.
Grz,
Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.