Nou vandaag was het dan zover!
Zoals je kunt zien ik heb het overleeft en de auto ook
Maarja hier het verslag ervan.
Vandaag was het dan eindelijk de dag waar ik naar uitgekeken had. Maar eerst moest ik langs de tandarts, voor de verandering totaal geen opmerkingen of iets en direct een poleist behandeling gehad
Toen naar huis gegaan snel wat gegeten en even een beetje olie erbij gedaan want ja we hadden een dikke 460km voor de boeg waarvan er 40 op VOLLE SNELLHEID!. Maar na een 1,5 uur reizen begonnen de heuvels/bergen al hoger te worden en dat merkte je aan je oren vooral. Maar toen we redelijk in de buurt kwamen begon het toch best pittig te worden, en dat was te merken aan me oude Benz. Hij reed niet echt zuinig daar en ook niet vlot echter een Mercedes stuit voor niks terug en ging er gewoon lekker rustig doorheen. Maar na 2,5 rijden (maar 8 min trager dan wat de anwb zij
) zijn we eindelijk aangekomen op het circuit. Direct was al duidelijk dat ik NIET voorop ging rijden maar echter wel veel belangstelling had! Overal stonden zeldzame Subaru impreza`s 22B of andere dikke dure wagens. Maar direct een ticket gekocht en me Schuberth Qm1 Schumacher Replica helm opgedaan, radio uit en rijden naar de slagbomen. Eenmaal daaraan gekomen kaartje erin en we konden gaan! Snel daarnaar de camera erbij gepakt om me *vliegende* ronden te gaan filmen. Ik verwachte over de 20.8 km iets van 20 a 30 minuten te gaan doen, maar dit viel reuze mee! Maar eenmaal aan het rijden was het toch wel wat anders dan pas merk je dat de auto niet snel is, maar echt super vet om ermee te rijden op het circuit. Direct last van piepende banden maar toch gewoon doorgaan en op 1 stuk toch nog net de 160 aan kunnen tikken op de teller want het circuit is echt heel hobbelig en veel hoogte verschil. Maar toch alle bochten goed kunnen nemen niet van de baam geschoten of niet iets, na een dikke 15 minuten was me eerste ronden al afgelopen en als klap op de vuurpijl heb ik toch 1 motorrijder kunnen inhallen en me dag kon niet meer kapot. Eenmaal terug in de pit even wat gedronken enzo en nieuw kaartje gehaald voor me laatste ronden. De start ging echt een stuk sneller dan me eerste heat maar na 5 km begon me rem indicator lampje te branden en voelde ik ook dat me remmen niet goed meer pakte. Ik besloot even rustig aan te gaan doen en naar een kleine 5km was het lampje weer uit en kon ik weer een beetje doorrijden. Dit was echt een super ervaring en heb mijn wagen nog beter leren kennen! Eenmaal klaar zijn we even op de parkeerplaats wat wezen gaan drinken en eten en toen kwam er iemand van Vredestein naar ons toe die daar banden aan het testen waren en zij vonden het echt super dat ik met me W123 op het circuit ging en kreeg nog complimenten voor de auto en nog meer. Ook de bezoekers langs de weg zwaaie echt na me want dit is toch veel leuker dan een ferrari op volle snelheid! Maar toen even de kap open gedaan om even de warme lucht te laten ontsnappen en de remmen even laten koelen. Maar hierna zijn we naar kerpen gereden om daar te gaan karten maar de auto heeft het zeer goed gedaan en de remmen werkte weer nabehoren. Op het circuit heb ik wel op benzine gereden en op 40km was hij net bij dat eerste verbruik streepje. Een nieuw record heb ik ook met gas rij nu 1-7 en dat met het rijden in de bergen en de snelweg in duitsland 130 dus al met al valt het niet tegen!.
Maar nu ben ik thuis ik ga proberen deze week ook het filmpje a 15min online te gaan zetten zodat ook jullie kunnen genieten!, en dit zou wel erg leuk zijn voor een W123 meeting of net wat en dan allemaal achter elkaar rijden over het circuit!