Hallo waarde liefhebbers.
Gisteren naar Antwerpen geweest om te gaan kijken naar een Kaledoniengrüne 200D trekstarter uit 1977.
Inderdaad, één van de eerste dus de verschillen waren meteen duidelijk: geen lekbakken rond de motorkapscharnieren en kleine baguettejes aan de achtervleugels. Interieur was hetzelfde als de mijne.
Auto op zich... Roest aan linkerachtervleugel (kleine baguetje kon je lostrekken), roest aan linker achterlicht, auto had 85.000 km volgens de teller doch, het stuur is in véél slechtere staat dan het mijne en ik heb 320.000 km dusja...
Interieur was wel als nieuw, net zoals de bumpers dus het is maar raar met het stuur...
Al bij een al was het eens een aparte ervaring zo een trekstarter maar toch.... zal het een no go zijn voor mij. Ook het rijden op zich was in niks te vergelijken met mijn 200D. Die van mij rijdt héél soepel en gaat ook vooruit (is vorige zaterdag nog gebleken toen ik van toontje kwam ). Die trekstarter reed helemaal niet soepel.
Ofwel rijdt die 60 pk een héél stuk beter dan die 55 pk maar kan mij dat moeilijk voorstellen.
Kan misschien een idee zijn voor een liefhebber hier die graag een allereerste W123 wenst te kopen.
Hier de advertentie:
http://www.kapaza.be/nl/mercedes-benz/m ... 335040.htmOh ja, na gisteren ben ik beginnen overleggen en nadenken en in mijn specifiek geval, ik gebruik zo'n auto DAGELIJKS en door weer en wind (natuurlijk niet bij sneeuw en zoutgestrooide wegen), lijkt het mij interessanter om een ROESTVRIJ exemplaar te kopen waar ik nog jaren plezier kan van hebben. Ben een beetje bang geworden van de roestduivel eerlijk gezegd dus we kijken uit naar iets speciaals waar ik nog niet veel kan over zeggen momenteel. Jullie komen het wel te weten als de koop rond geraakt.
Groeten,
Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.