[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Turbo Dieseltje far away : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:53

Turbo Dieseltje far away

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Turbo Dieseltje far away

Berichtdoor Guus Fricke » 07 okt 2006, 19:49

Ben al een tijdje aan het overwegen om weer diesel te gaan rijden. Maar dan wel eentje met luxe en wat toeters en bellen.
De hoge prijs van de benzine en de afstanden, die ik moet rijden spelen mijn portemonnee parten.
Zit regelmatig te speuren op internet en zag vanmiddag een 300TD Turbo te koop staan, echter niet naast de deur. Heeft wel veel opties.
Staat echter helemaal in Berlijn en da's niet fijn.
Kost ook een paar centen, maar als het wat is.....
Wie kijkt er mee en geeft zijn idee?
http://home.mobile.de/Herrsternde<br><br>Bericht gewijzigd door: Guus Fricke, op: 2006/10/07 19:51
Guus Fricke

Antwoord:Turbo Dieseltje far away

Berichtdoor Brijn » 07 okt 2006, 20:46

Dzja, wat kan je daar van zeggen. Weinig dus. Vier dingen:

1. 1985= dus nog drie jaar Wegenbelasting en BPM (eurotje of 1000, grofweg)
2. Ik heb mijn 300D gekocht in Wenen, en ik kijk ook nog uit naar een T model maar ik kijk alleen naar wagens die een geldige TUV en AU hebben, dan ben je een beetje zeker dat het geen totale rotbox is. Abgemeldet (=geen APK) is voor mij NIET OK.
3. 4600 is niet idioot veel. Als ie OK is.
4. Berlijn is een leuke stad, maak er een weekendje van met je eigen special someone. Eventueel met een goedkoop vliegticket, het openbaar vervoer in Berlijn is super. Ik ben net terug van een rondje Amsterdam/Berlijn/Basel/Marseille/Amsterdam (met de 300D, uiteraard). Berlijn is een aanrader. Mocht de auto je niet bevallen dan heb je toch een leuk weekend gehad.

Groet, Bert

p.s. Deze auto heeft zo te zien nog kentekenplaten uit zonnig Californië, is hij wel al netjes geïmporteerd en op Duits kenteken? Grote kans dat de rompslomp van importeren en keuren dus JOUW probleem zal worden. En de kosten van aanpassing van bijvoorbeeld koplampen en (peperduur!) de Airco. Overschat het roestvrije klimaat van Californie niet, Californie kent hele stukken die kleddernat zijn. Been there, done that. En auto's uit droge gebieden hebben vaak weer lakproblemen of rondom verdroogde raamrubbers of interieurs vanwege de brandende zon. Die 4600 euro konden zich nog wel eens verdubbelen...

B.<br><br>Bericht gewijzigd door: brijn, op: 2006/10/07 21:25
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mercedennys » 09 okt 2006, 20:37

Tja, wat kun je ervan zeggen, veel dus.!

Vooropgesteld: Een turbodiesel rijdt geweldig, aldus mijn eigen ervaring.

Alleen de pest is dat ze wel completely overpriced zijn.

Op marktplaats staat ernu ook eentje te koop, voor 8300 euro, dan wel belastingvrij en op NL kenteken, en in nederland te bekijken.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 1%26fta%3D

Maar goed, ik vond nog steeds dat belachelijke prijzen voor een auto met >300.000km. Ikzelf heb een 300TDT uit 1984 dus betaal gewoon belasting. Maar betaalde maar 2200 euro ervoor. Dus is er nog veel verschil (geld over) om andere leuke dingen van te doen.

Brijn zegt ook goede dingen die allemaal het overwegen waard zijn!
Houd er ook rekening mee dat een paar van die fotos en een verhaaltje weinig zegt. Ik heb er ook teveel bekeken die op een foto van 5X5 nog mooi eruit zagen maar van dichtbij vele roestgaten, verrotte krikgaten, etc.etc. En dan is een ritje berlijn wel een flinke rit..

Ik heb er veel gezien die slecht waren, tis echt een zoektocht voor een mooi/redelijk exemplaar voor een redelijke prijs.

Ach, een Benz rijd je ook omdat ie mooi is en mag dan best wat kosten...

Succes met je overwegingen.
Mercedennys

Berichtdoor jcruit » 10 okt 2006, 18:34

Dit had ik niet van je verwacht... waarom geen gas in de CX?? Rijdt goedkoper dan een W123 Diesel, en geen stuurspeling!

Succes,

Jeroen
jcruit

Berichtdoor Guus Fricke » 10 okt 2006, 18:45

Wil niet zeggen, dat ik m'n CX wegdoe.
Verder word ik ook een dagje ouder, dus zo'n automaat lijkt me wel wat.
Zag ook wat staan in de States, Californie. Een 300D coupe met alles erop en er aan.http://home.mobile.de/Althaus-Consulting.Heel apart. Ben er mee bezig.
Nog nooit gezien in Nederland.
Guus Fricke

Berichtdoor JohndeWinger » 10 okt 2006, 23:29

Hoi Guus

Bedoel je deze ??
Vlak bij mij in de buurt zie ik ook vaak een 300CD coupé lopen.
Maar deze kleur is mooier ,wel veel gelopen trouwens.

http://home.mobile.de/SIDg9e7Ch-NZgjtEA ... 1211215731

Gr John.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MajikSimon » 11 okt 2006, 00:02

Dit zijn allemaal handelaars auto's...
niks mis mee maar bedenk wel dat ze er wel tussen zitten met hun marge, en die is meestal niet zo klein

is zou echt zelf op zoek gaan naar een auto die je direct van een 1e 2e of 3e eigenaar koopt.Met onderhoudshistorie en die hem langer dan een paar maanden in bezit heeft..

De prijzen voor de turbodiesel zijn trouwens niet evenredig met wat ze bieden, dat zegt mercedennis ook al hierboven, ze zijn gewoon flink overgewaardeerd qua prijs, zeker bij handelaren. Ik zie ze zo nu en dan nog wel eens te koop hier in nl uit 1984 en 1985 voor om en nabij de 2000-2500 euro, wel met om en nabij de 5 ton. Dat zijn ook de te verwachten km met die leeftijd, je hebt zo'n ding waar je een sloot belasting voor betaalt ook niet om stil te staan..
MajikSimon

Berichtdoor 2m1300TDT » 13 okt 2006, 01:01

Guus,
ik heb en jaar geleden dat model auto bij een handelaar gekocht.
Niet te veel over de prijs gezeurd met dien verstande dat alle genoemde opties, oa. airco en tempomaat, het moesten doen.
Al snel geen remmen aan de voorzijde, lekkende cylinders door 2 jaar stilstaan, en lekkend vacuumsysteem, ook 20 jaar oud.
Dat is gerepareerd op zijn kosten.
Prettig om dan in de buurt van de verkoper te wonen.

Ik heb in een jaar bijna 30.000 km gereden, en, tot nu toe, een kapotte koelslang in de oostenrijkse alpen gehad. :sick:
Kosten €1200 belasting per jaar:evil:
verzekering € 1000 per jaar onbeperkt kilometers rijden
garage normaal onderhoud € 700.
Veel geld? ja, de moeite waard? ja!
Mijn vrouw is ook dol op de auto en dat helpt, het is niet alleen een vervoermiddel maar ook liefhebberij...

Mijn advies: ga voor de beste auto die je kunt betalen, achteraf repareren is altijd duurder, ten zij je 2 rechterhanden en een garage hebt. (heb geen van beide:blink:

Succes!
2m1300TDT

Berichtdoor 2m1300TDT » 13 okt 2006, 01:08

wel een mooie omgeving trouwens....

2m1300TDT

Berichtdoor Guus Fricke » 13 okt 2006, 22:19

Ben al een stuk verder. Gelezen, gehoord, m'n eigen idee.
Ga me richten op Berlijn. Koop gewoon een goedkope vliegticket en ga deze bekijken. Heb er een goed gevoel over.
Wat een gedoe voor gewoon een leuk dieseltje. In mijn tijd was dat wel anders, niemand wilde zo'n ding, keus zat.http://mobile.de/SIDgU6F7BSQoyzSg6kh0hR ... 228623012&
Guus Fricke

Berichtdoor Mercedes W123D » 13 okt 2006, 23:13

Hallo Guus,

Op de site www.autoscout24.be staan diverse W123.
Na inloggen zoek opdracht maken en dan kiezen in welk land (stuk of 10 landen)
Kijk eens naar deze 300D

Niet gelukt :evil: nog een keer.

Helaas Guus lukt mij niet de gevonden 300D Turbo in Wesel en Stuttgart mee te sturen
2006/10/13 :whistle:

Bericht gewijzigd door: Mercedes W123D, op: 2006/10/13 23:33<br><br>Bericht gewijzigd door: Mercedes W123D, op: 2006/10/13 23:59
Mercedes W123D

Berichtdoor Guus Fricke » 14 okt 2006, 09:25

Bedankt voor de tip!
Die uit Wesel is nog een automaat ook! Staat als manueel beschreven, foto laat anders zien. Ga er een telefoontje aan wagen.

Gr Guus
Guus Fricke

Berichtdoor Mercedes W123D » 14 okt 2006, 11:57

Guus suc6 ben benieuwd.B)
Mercedes W123D

Berichtdoor Guus Fricke » 14 okt 2006, 13:56

Heb gebeld, bleek helemaal niet waar te zijn. Iemand heeft een grap met de eigenaar van de auto uitgehaald. Duitse humor.
Ga gewoon verder zoeken.
Guus Fricke

Berichtdoor Guus Fricke » 14 okt 2006, 16:31

Heb de knoop maar doorgehakt. Donderdagavond naar Berlijn met Easy Jet.
Retourtje ( voor de zekerheid) voor 131€ geboekt.
Staat een lindengroene 300D /automaat, volgens de beschrijving in bijna nieuwstaat, 200.000 km gelopen. We zullen zien. Volgend jaar wegenbelastingvrij.
Is het niks, dan ben ik vrijdagmorgen weer terug, anders 's avonds laat met de auto.
Men hoort van mij.

Guus Fricke

Berichtdoor Topasbrauner » 14 okt 2006, 17:14

Tof Guus, leuk risico nemen wat moet je anders, hier in NL 6000 euro betalen of soms nog meer?

Succes en veel plezier!

Job
Topasbrauner

Berichtdoor Goofy.S » 15 okt 2006, 12:19

Guus, ik ben zeer benieuwd of hret is doorgegaan. Ik hoop het voor jou, want zo'n reis voor niets maken is ook niet zo heel erg leuk, maar je had het wel ingecalculeerd begrijp ik, omdat je een retourvlucht had geboekt. Vertel het S.V.P.

Met groeten van Karel, (Goofy.S)
Goofy.S

Berichtdoor Guus Fricke » 21 okt 2006, 18:23

Zo, weer terug uit Berlijn. Was even een toer. Donderdagavond met de trein naar Beek/Ensloo. Bus naar het vliegveld genomen. Om kwart over 9 savonds de lucht in met de airbus. Was om half 12 in het geboekte Ibishotel. Nog even een biertje, mandje in, de wekker op 8 uur. De volgende morgen om 9 uur kwam de W123 300D voorrijden. Was een teleurstelling. De lak leek wel met brillo bewerkt te zijn, veel roest onder de motorkap, motor liep niet helemaal lekker.Moest 3990 euro's kosten. Kortom niet de auto, zoals ik verwachtte en als zodanig in de advertentie werd beschreven.
Had het snel gezien. Dikke neus, 3 bier en een zelfgebakken Berliner bol voor die kerel! Taxi gebeld en naar een ander adres, dat ik van tevoren via internet had gevonden. Welliswaar geen W123, maar wel een diesel met wat in huis. Van eerste eigenaar ( geboren in 1931). Heeft origineel 156.000 gelopen met alle onderhoud, een W201. 190D 2.5/ automaat uit '91 met alles erop en er aan.
Slechts 2900 eurootjes neergelegd, exportkenteken voor 5 dagen geregeld.
Terug naar Nederland. Auto rijdt super. Maandag naar de RDW.
Welliswaar geen W123 dus, maar wel een betrouwbaar bakkie voor jarenlang goedkoop rijplezier.
En gelukkig heb ik mijn W123 coupeetje nog.
Bij deze wat plaatjes van het 'nieuwe' bakkie. Vlekken zijn regendruppels op de lens van m'n fototoestellletje.

Groetjes, Guus.

Guus Fricke

Berichtdoor Guus Fricke » 21 okt 2006, 18:24

En nog eentje van de binnenkant. Nog als nieuw!

Guus Fricke

Berichtdoor 250petrolgrun » 21 okt 2006, 19:24

Guus,
Van harte gefeliciteerd met je W201 190 2.5D
Hij is heerlijk Hoerig rood van binnen.
Het is een heerlijke motor voor zo'n kleine auto.
Daar ga je veel plezier aan beleven een geweldig koppel.

Gr, Arno uit de Hofstad.;)
250petrolgrun

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto