[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
LPG installatie in een S of SE? : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:01

LPG installatie in een S of SE?

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Patrick1 » 12 jan 2016, 22:20

Momenteel rijden we met veel plezier een W201.
Maar ik zit eraan te denken om hem in te ruilen voor een W116 voor dagelijks vervoer.
Motortype ben ik nog niet uit.

Na wat onderzoek lijkt de 350 de minst zuinige te zijn. Dit is geen heel groot probleem, maar een 450 of 280 heeft wel de voorkeur.
Daarnaast hoop ik op LPG te gaan rijden. Maar nu kwam ik tegen dat LPG veel minder kans heeft op backfire's bij de S versie's dan bij de SE versie's. Klinkt dit bekent?

Een carburateur zou beter met LPG kunnen omgaan dan injectors. Graag jullie mening.

Mocht iemand in de nabije toekomst zijn W116 kwijt willen :grin: ;) pb even :)
Avatar gebruiker
Patrick1
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 13 apr 2015, 18:07
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Ostwelt » 13 jan 2016, 06:35

En carburatiemotor op LPG zetten is minder storingsgevoelig in het geval er iets fout mocht gaan.
Als je een backfire (verkeerde afstelling) krijgt met een Injectieblok loop je direct het risico dat je de luchtweger onherstelbaar beschadigd. De klep die er in zit krijgt een klap waardoor deze zijn werk niet meer doen kan.
Het nadeel van een carburatiemotor is dan weer dat je carburateur constant droog staat en dus harder verslijt.

1 ding kan ik wel erg aan raden uit eigen ervaringen. Wat je ook kiest, sluit bij de ombouw op LPG direct een olievernevelaar aan in je inlaatspruitstuk (Flashlube o.i.d.). Deze olie/vloeistof zorgt ervoor dat de kleppen in betere conditie blijven met het stoken van droge en heter brandend LPG
In een oude Benz, is het op elke weg naar wens.
Avatar gebruiker
Ostwelt
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 03 sep 2014, 13:06
Woonplaats: Merksplas
Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Patrick1 » 13 jan 2016, 07:46

Dank je!

Is het ook mogelijke om bij een carburateur motor een automatische overgang erin te maken om na de start op benzine bij een bepaalde temp. Automatisch over te schakelen naar LPG? Of maakt dit niks uit of je carburateur of injectie hebt?
Avatar gebruiker
Patrick1
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 13 apr 2015, 18:07
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor MB280E » 13 jan 2016, 20:36

De 280SE d-jetronic is ook minder gevoelig voor backfires dan zijn broertje die uitgerust is met k-jetronic.
Toontje heeft zo eentje. (Of waren het er nu 2?) :oops:
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Toontje » 14 jan 2016, 07:56

ik heb een 116 280SE op gas zelf heb ik eigenlijk nooit een back fire is maar net hoe je start zwagert kees krijgt dat nog wel een back fire als die een diesel start en verbruik ja ze zuipen al als een tempelier die 280 kan ik makkelijk 1 liter op 5 km mee halen mijn vader daar in tegen doet met een 280 wel 1 liter op 7 km de 450 van zwagert kan soms wel 1 liter op 5 km halen maar doet meestal meer .
die van mij start wel altijd op benzine en schakelt dan over naar gas kan wel eens wat rommelig lopen als je net gestart hebt zeker als je al kleine stukjes rijd ff verzetten en zo .
groetjes toontje maar ze rijden geweldig welke motor je ook neemt 8 cilinder is leuk maar hoe meer cilinders hoe meer werk en hoe duurder het is en hoe moeilijker je overal bij kunt .280 rijd gewoon super en is best rap .

ja jan heb er 2
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Patrick1 » 14 jan 2016, 10:33

Dank voor de reactie's!

De 6 cilinder prefereer is wel kwa werk en onderhoud, alleen hebben die geen geharde klepzittingen waardoor ik misschien erg rap aan een koprevisie toe ben. Bij de W126 hebben de V8 motoren wel geharde klepzittingen. Is dit in de W116 ook zo?
Avatar gebruiker
Patrick1
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 13 apr 2015, 18:07
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Toontje » 14 jan 2016, 15:44

volgens mij is dat alleen bij de nieuwere V8 motorten
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Patrick1 » 14 jan 2016, 18:57

Daar lijkt het na wat onderzoek wel op ja.

Iemand zelf ervaring met geharde kleppen in een 280 zetten? + de klepzittingen zelf vervangen? Is dit te doen?
Avatar gebruiker
Patrick1
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 13 apr 2015, 18:07
Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: LPG installatie in een S of SE?

Berichtdoor Toontje » 15 jan 2016, 07:46

laten doen maar je bent nog niet gelijk toe aan dat hoor is een beetje hoe je rijstijl is maar 100 tot 150 duizend km moet wel te doen zijn voor ze op zijn is ook hoe de aanvang was voor je op gas ging rijden .
zelf begin ik er niet eens aan pak gewoon een ander blok en dat gaat er in
heb dat pas bij de 126 ook gedaan die had lekke koppakking en stond blok half vol water
Bijlagen
SAM_7400.JPG
SAM_7400.JPG (154.75 KiB)
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Van alles en nog wat....

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten