- w115 2006 001 (Medium).JPG (258.81 KiB)
Gisteren even langs gereden bij clublid Stan, die heeft op de Veluwe een prachtige hobbyhut, met 4 kolommerbrug
behoorlijke magazijnstelling, las apparaat, straal kast van redelijke afmeteing, veel onderdelen bij de hand, en,, een koffie apparaat!
Mijn W115 rijdt heek goed, maar ja hij heeft al 260.K kilomers achter zich, veel moderne auto's halen dat in de verste verte niet
Maar wel wat soorten aan geluiden van de aandrijving voornamelijk.
Vandaar dat ik de 200 van 1972 graag eens samen met Stan, op de brug wilde bekijken.
De hardy schijven bv. deze zagen er nog perfect uit, de beide middenlagers van de cardanas ook niets op aan temerken.
Alleen de voorwielen van de grond begint wat spelingen te vertonen, links alleen wat speling bij boven en onder duwen en trekken, en recht wat speling bij voor en achter duwen en trekken.
Maar volgens ons nog niet dramatisch.
We konen echter ook niet goed waarnemen waar die eventuele geringe speling precies zat.
Ook de wiellagers bleken het niet te zijn als je de klemmoer wat strakker zette maakte dat eigenlijk geen verschil.
Je moet kennelijk een ervaren APK keurmeester zijn om daar goed conclusies uit te kunnen trekken.
Op 1 mei loopt de 2 jaarlijkse APK weer af, dus ik zal hem ruim van te voren aanmelden voor de keuring, mocht er dan toch nog een kogel (fusee of stuur) dan sta je niet gelijk met de rug tegen de muur, ik ben daar altijd graag op tijd bij.
Uiteindelijk is het toch een oude auto, en dat heeft zo zijn langzaam optreden de probleempjes, dus niet wachten tot je alles te gelijker tijd moet doen vind ik.
Bovendien moet ik ook nog beide Heckflosses onderhouden, en recentelijk ook nog de W124, dus maar goed dat ik pensionada ben toch?
Nou voor dit moment dus weer het laatste updeetje over de W115, speken mekaar nog denk ik!
Groet, Henk
NB: de foto is wel al wat ouder, maar de W115 ziet er verder nog steeds goed uit, alleen beide voorschermen vragen wel wat ingrijpen vlak bij de koplampen, beetje aanrommelen helpt op een gegeven moment niet meer, daar moeten zo langzamerhand dus nieuwe schermen op.