even een kleine voor geschiedenis
mn W114 coupe heb ik ooit gekocht met een m114 (250) motor deze motor wou in september al niet meer starten van wege compressie problemen
daarna is het een tijdje zoeken geweest wat doe ik er in wat is handig ect.
uit eindelijk gekozen om een m110 k-jettonic om te bouwen naar carburatreur deze motor heeft gelopen van januari 2013 tot november 2013 kunnen rijden met deze motor tot dat er een klep door de zuiger heen ging

ook toen is het een tijdje stil geweest toen al het idee gekregen om de motor te revisieren dit koste toen nog wat geld wat ik op dat moment niet had liggen dus eerst weer een beetje bezinken toen werd het zomer (juli 2014) en begon het toch te jeuken ik heb een W126 met een m110 carburateur gekocht auto was weg maar motor was nog goed genoeg dus deze in gebouwd
omdat ik toch geen motor had was ik onder tussen de auto al aan het schuren ect. dus in die tijd ook de auto nog even gespoten topic volgt
deze motor uit de W126 heeft het tot december 2015 uit gehouden en toen begon er iets hinderlijk te rammelen in de motor dus anwb gebeld luister ff die vertrouwden het niet en hebben mij naar de zaak gesleept daar heb ik de motor er meteen uit gelepeld (onderhand al ruime ervaring ) carter pan er onder weg en zag ik dat er een drijfstang lager uit lag (kruk as tap was 0,3mm ingesleten

toen even rond gebeld en prijzen op gevraagd bij bevriende revise bedrijven en in tilburg bij Diesel Spare Parts was nog tijd om met mij een uit zoeking te doen welk van de in middels 4 m110 onderblokken nog potentie had om mee verder te gaan
ik had via dit forum een onderblok gekregen dit onder blok had e meeste potentie zeer geringe stoot rand en kruk as nog als nieuw bij DSP hebben ze het blok gehoont en de krukas gepolijst en binnen een week waren de onderdelen al weer klaar dus alles op gehaald en in de kest vakantie alles weer gemonteerd
dus bij deze een verslag van de revisie
zaterdag 19-15-2015
heb ik even de zuigers netjes gedetaileerd met de staal borstel op de boormachine :owja: tevens ook mooi om de details weer terug te zien komen zoals de ingeslagen nummers en de rand van de giet mal
!!!helaas willen de fotos niet geplaats worden dus ik zet de mummers er even bij en vraag ik de admin even om hulp!!!
2015-12-21 09.59.09.jpg smerige zuiger
2015-12-21 10.16.26.jpg schone zuiger
2015-12-21 15.20.44.jpg mooie details