maandag 28-12-2015
motor klaar maken om er in te hangen
vliegwiel gemonteerd
automatische versnellings bak gemonteerd
automaat leidingen gemonteerd en chrome gespoten
startmotor gemonteerd
uitlaat spruitstukken gemonteerd met nieuwe koperen moertjes
2015-12-28 12.46.55.jpg motor en automaat weer gekoppeld
2015-12-28 13.09.16.jpg automaat leiding verchromt
tuimelaars uit gezocht
2015-12-28 14.11.55.jpg schade tuimelaars
tuimelaars gemonteerd dit was niet zonder slag of stoot ik moest eerst de setlbout helemaal indraaien en de klep naar beneden drukken maar dat was nou net het probleem in het boek staat dat er een mooi stukje gereedschap voor is aleen deze word niet meer gemaakt dus dan zelf ff snel zelf wat bedacht ik kwam uit eindelijk op het idee om met een inbus sleutel onder mijn nokkenas te drukken en dan met een handvat te drukken dit mede om mijn hand te beschermen dit ging helaas mis het handvat brak in 2en :owja: dus zelf maar wat maken om op te drukken ik kwam nu op het volgende een standaard hydrauliek buisje die om de inbus sleutel paste en daar haaks op een stukje cilinder stang gelast zodat ik een mooi handvat had waar ik mooi op kon drukken
dit wou daarna best met enige moeite moest er toch wel aardig tegen aan drukken maar alle tuimelaars zitten er tussen er zal ook nog ergens een stukje vel tussen zitten omdat er 1 was die te snel terug schoot met als restultaat een knijpblaar en meteen het vel er af
2015-12-28 15.28.44.jpg en stuk
2015-12-28 14.46.51.jpg mn hulpje
kleppen gesteld
2015-12-28 15.59.51.jpg klep speling groot
2015-12-28 15.59.59.jpg klepspeling zoals het hoort
nieuwe bougies gemonteerd bij de oude had ik perrongeluk vergeten om te kijken of het rubbrtje in de bougie dop zat waardoor de dop net het stukje draadeind krom drukte
ff een tip voor het monteren van de bougies is een lastige klus bij de m110 omdat deze in de kop verdiept liggen met behup van een magneetje en de bougie dop kon ik de bougies er net in draaien en dan de verlengstukken niet in de dop drukken dan kan je de bougie er ook niet scheef in draaien
2015-12-28 17.25.45.jpg bougie hengelen
toen alles klaar was heb ik de motor gevult met olie omdat ik het kleppen deksel er toch af had liggen heb ik eerst de nokken as ''verzopen'' in de olie zodat er bij het opstarten er in iedergeval een olie laagje tussen/om heen zit
kleppen deksel roode striping gegeven dit was ook nog niet makkelijk omdat ik nou niet echt een bepaalde vaste hand heb
even voor de beeld vorming zie iemand voor je die normaal met groot gereedschap werk en soms wel eens een beetje lomp kan zijn zo iemand die was nu met een penceel bezig om striping op het kleppen deksel te zetten
2015-12-28 19.04.30.jpg klepdeksel
2015-12-28 19.51.20.jpg klepdeksel gestript
dinsdag 29-12-2015
motor er in hangen en aansluiten
vanwege de jaren lange ervaring had ik de motor er zo in hangen
helaas in mn stangetje die over mn kleppen deksle gaat onherstelbaar krom gegaan
tom: morgen maar even 2 kogelkopjes halen en een stukje draad eind er tussen doen