[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring incl film : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:52

Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring incl film

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring incl film

Berichtdoor mdeijkers » 12 okt 2006, 21:12

Zoals de titel het al zegt :D

Ik ga maandag in mijn vakantie naar de Nurburgring toe! de oude baan dan wel te verstaan welke 21km is! je kunt hier vrij rijden dan Kost 16 euro per ronde of 4 voor 56 euro dacht ik. Ik ben van plan 2 rondjes te rijden met mijn 200 benzine/gas automaat uit 1977! Ik ben een zeer grote race gek en wat is nou mooier om met de Mercedes in duitsland op die baan te rijden! Om het geheel helemaal af te maken doe ik mijn Schuberth QM1 Schumacher design helm ook nog op :P
Ik probeer dit te gaan filmen en post dan wel wat video`s online!

wens me suc6 :P en wie weet nieuw ronde record :P

Dit is de layout van de baan : http://www.nuerburgring.de/typo3temp/pi ... e5e581.jpg

Bericht gewijzigd door: mdeijkers, op: 2006/10/12 21:13<br><br>Bericht gewijzigd door: mdeijkers, op: 2006/10/17 16:16
mdeijkers

Antwoord:Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring

Berichtdoor Lode » 12 okt 2006, 22:00

Gaaf Marcel! Veel plezier
Lode

Berichtdoor Wiebren240D » 12 okt 2006, 22:28

Hallo Jongens

lijkt mij ook wel een keer leuk toe wie organiseert er even een wekend met nog meer leden zou toch mooi zijn denk ik

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Boy » 12 okt 2006, 22:37

Leuk ,de Nurburgring , vooral het bijbehorende rensportmuseum mag je niet missen.
Ik heb er zelf ook eens gereden in 1984 of 1985.
Met een oud afgedankt taxi tje van ons welk ik van vader gekregen had.
We waren daar in de buurt op vakantie en natuurlijk moest ik even op de nurburgring gaan kijken. Ze waren daar aan het racen met allerlei snel spul als BMW en porsches.
Nadat ik dat eens bekeken had dacht ik ,dat wil ik ook.
Kocht een kaart en scheurde met m n 200D de baan op,de controleurs verbaast achterlatend. Onderweg nog even gestopt waar m n vriendinnetje deze foto maakte.
Toen ik na 1 ronde weer bij de controle aankwam stonden de snelle mannen me met z n allen op te wachten. Zo kwaad heb ik daarna nooit meer iemand gezien. Zelfs m n rondekaart weigerde ze intevullen en werd verscheurd. Flauw hoor.
Groet, Willem

Boy

Berichtdoor mnieuwen » 12 okt 2006, 22:43

Hier een filmpje van Top Gear om wat inspiratie op te doen. Een pittige tante probeert een rondje Nurburgring in minder dan 9:59 te doen in een... Ford Transit ;)
mnieuwen

Berichtdoor mattijs1970 » 12 okt 2006, 22:53

mattijs1970

Berichtdoor MarceldB » 12 okt 2006, 23:18

Gaaf man! Pas inderdaad wel op voor snelle dames in racy Transits :laugh:

Die Sabine rijdt dagelijks op de Ring. Ze rijdt dik betalende mensen rond in een BMW M5. Racen kan ze wel.

Ze versloeg Jeremy Clarkson die net onder de 10 minuten kwam met een Jaguar. Zij zat in 1 rondje al op net iets meer dan 9 min.

Vertel ons wel je rondetijd als je geweest bent!
MarceldB

Berichtdoor mdeijkers » 13 okt 2006, 16:49

thx allemaal :D
Iemand nog wat tips voor de auto ??? :P
Me rondetijd gaat GEEN 10 min ofzo worden :P en ga 1 keer niet op de economy meter rijden nu :P ga er waarschijnlijk 2 rondje rijden maandag, hopelijk zit het weer wat mee.. ene blauwe vlagen hoeven ze me niet te geven want me auto is al blauw :P
nou het is 21 km.. ik denk 15 a 20 min met een 200 automaat :P als het niet meer is :D heb alwel de wieldopen eraf gehaald want wil ze onderweg niet verliezen... zat er ook aan te denken om de achterbank eruit te halen voor nu uvm gewicht :P het wordt gefilmt door een vriend van me die ik mee vroeg :P en daarna gaan we nog even karten in kerpen buiten bij schumacher :)

heb er zin in :D
mdeijkers

Berichtdoor mdeijkers » 16 okt 2006, 23:22

Nou vandaag was het dan zover!
Zoals je kunt zien ik heb het overleeft en de auto ook :P

Maarja hier het verslag ervan.

Vandaag was het dan eindelijk de dag waar ik naar uitgekeken had. Maar eerst moest ik langs de tandarts, voor de verandering totaal geen opmerkingen of iets en direct een poleist behandeling gehad :) Toen naar huis gegaan snel wat gegeten en even een beetje olie erbij gedaan want ja we hadden een dikke 460km voor de boeg waarvan er 40 op VOLLE SNELLHEID!. Maar na een 1,5 uur reizen begonnen de heuvels/bergen al hoger te worden en dat merkte je aan je oren vooral. Maar toen we redelijk in de buurt kwamen begon het toch best pittig te worden, en dat was te merken aan me oude Benz. Hij reed niet echt zuinig daar en ook niet vlot echter een Mercedes stuit voor niks terug en ging er gewoon lekker rustig doorheen. Maar na 2,5 rijden (maar 8 min trager dan wat de anwb zij :D) zijn we eindelijk aangekomen op het circuit. Direct was al duidelijk dat ik NIET voorop ging rijden maar echter wel veel belangstelling had! Overal stonden zeldzame Subaru impreza`s 22B of andere dikke dure wagens. Maar direct een ticket gekocht en me Schuberth Qm1 Schumacher Replica helm opgedaan, radio uit en rijden naar de slagbomen. Eenmaal daaraan gekomen kaartje erin en we konden gaan! Snel daarnaar de camera erbij gepakt om me *vliegende* ronden te gaan filmen. Ik verwachte over de 20.8 km iets van 20 a 30 minuten te gaan doen, maar dit viel reuze mee! Maar eenmaal aan het rijden was het toch wel wat anders dan pas merk je dat de auto niet snel is, maar echt super vet om ermee te rijden op het circuit. Direct last van piepende banden maar toch gewoon doorgaan en op 1 stuk toch nog net de 160 aan kunnen tikken op de teller want het circuit is echt heel hobbelig en veel hoogte verschil. Maar toch alle bochten goed kunnen nemen niet van de baam geschoten of niet iets, na een dikke 15 minuten was me eerste ronden al afgelopen en als klap op de vuurpijl heb ik toch 1 motorrijder kunnen inhallen en me dag kon niet meer kapot. Eenmaal terug in de pit even wat gedronken enzo en nieuw kaartje gehaald voor me laatste ronden. De start ging echt een stuk sneller dan me eerste heat maar na 5 km begon me rem indicator lampje te branden en voelde ik ook dat me remmen niet goed meer pakte. Ik besloot even rustig aan te gaan doen en naar een kleine 5km was het lampje weer uit en kon ik weer een beetje doorrijden. Dit was echt een super ervaring en heb mijn wagen nog beter leren kennen! Eenmaal klaar zijn we even op de parkeerplaats wat wezen gaan drinken en eten en toen kwam er iemand van Vredestein naar ons toe die daar banden aan het testen waren en zij vonden het echt super dat ik met me W123 op het circuit ging en kreeg nog complimenten voor de auto en nog meer. Ook de bezoekers langs de weg zwaaie echt na me want dit is toch veel leuker dan een ferrari op volle snelheid! Maar toen even de kap open gedaan om even de warme lucht te laten ontsnappen en de remmen even laten koelen. Maar hierna zijn we naar kerpen gereden om daar te gaan karten maar de auto heeft het zeer goed gedaan en de remmen werkte weer nabehoren. Op het circuit heb ik wel op benzine gereden en op 40km was hij net bij dat eerste verbruik streepje. Een nieuw record heb ik ook met gas rij nu 1-7 en dat met het rijden in de bergen en de snelweg in duitsland 130 dus al met al valt het niet tegen!.

Maar nu ben ik thuis ik ga proberen deze week ook het filmpje a 15min online te gaan zetten zodat ook jullie kunnen genieten!, en dit zou wel erg leuk zijn voor een W123 meeting of net wat en dan allemaal achter elkaar rijden over het circuit!
mdeijkers

Berichtdoor mdeijkers » 17 okt 2006, 13:44

Zoals belooft hier het filmpje !

http://www.mtracing.nl/Benz.html

Ben de file nog aan het uploaden maar je kunt al wel kijken het eerste gedeelte dan :)

suc6 :) en enjoy
mdeijkers

Antwoord:Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring incl film

Berichtdoor Paul Snip » 17 okt 2006, 16:31

Het is idd een machtig circuit...

En het bewijst maar weer eens dat zo'n ouwe Benz nog best z'n mannetje staat! Leuk filmpje. Sommigen zullen 't mishandeling vinden. Ik denk dat ie 't wel lekker vindt om eens uitgelaten te worden.

En als ik zo naar de (ideale) lijnen kijk, die je rijdt, heb je wel enige circuit ervarin. Klopt dat?
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1975
LPG: Nee

Berichtdoor mnieuwen » 17 okt 2006, 16:37

Marcel, echt een schitterend filmpje, ik heb 'm van begin tot eind gekeken. Mooi dat je op het eind toch nog net even die motor inhaalt :)
mnieuwen

Berichtdoor mdeijkers » 17 okt 2006, 16:40

@ Paul Snip

Ja dat bedoel ik ook maar ! Ik moet zeggen ik heb nog NOOIT in het echt op die baan gereden, gisteren was de eerste keer. Echter ik ben een enorm race fanaat, en kart ook heel veel. Echter de baan ken ik wel daarin tegen van het Playstation2 spel Gran Turismo deze heb ik de afgelopen dagen wel even gedaan om de baan nog wel even goed te kunnen bestuderen en dat ik niet mijn Benz totaal los wil rijden :) dus kon redelijk voluit gaan wat je voluit kan noemen. Mishandeling nee ik denk het niet! Ik ben altijd heel zuinig etc op de auto enzo en wilde gewoon 1x op dat circuit rijden en dan ook wel in mijn eigen auto vandaar. Maar ik moet wel zeggen dat de baan het niet super makkelijk had want je verkijkt je echt in de bergen daar !

@ mnieuwen
Ja dat was ook mijn eigen doel :D toch 1 voertuig paseren ipv dat ze dat alleen bij mij doen :) en het is gelukt :D<br><br>Bericht gewijzigd door: mdeijkers, op: 2006/10/17 16:42
mdeijkers

Berichtdoor Paul Snip » 17 okt 2006, 16:49

Aha, net als die terroristen van 11 september... die hadden ook geoefend op de computer...

Zo zie je maar weer waar een playstation al niet goed voor is. (Ik heb niet zo'n apparaat).
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor mdeijkers » 17 okt 2006, 17:23

hahaha lol, ja klopt! alleen de layout van de baan heb ik kunnen bestuderen, echter de hoogte verschillen zijn in het spel vele malen minder indrukwekkend dan in het echt!
mdeijkers

Antwoord:Ik met W123 maandag 16-10 @ Nurbergring i

Berichtdoor mnieuwen » 17 okt 2006, 17:32

En je mist op je Playstation ook de geur van verbrande remmen ;)
mnieuwen

Berichtdoor mdeijkers » 17 okt 2006, 17:37

hahaha lol na mijn 2 rondjes rook ik wel een beetje de remmen/banden... maar heb de auto even lekker laten rusten om vervolgens lekker rustig naar kerpen te cruisen :) ga hem dadelijk even volgooien met LPG :)
mdeijkers

Berichtdoor Jeroen » 17 okt 2006, 19:03

Een jaar of acht geleden heb ik de Nurnburgring gereden in mijn Alfa Spider.

Ik dacht wel lekker effetjes door te kunnen planken, maar het werd toch wel een wat gefrustreerde en soms zelfs angistige ervaring. Ik was met gemak de allerlangzaamste auto op het circuit! Dit terwijl ik op de openbaar weg, snelweg dan wel b-weggetje nooit wordt ingehaald.

Vooral de motoren kwamen aan alle kanten voorbij stuiven.

Die dame, ene Sabine van het filmpje rijdt daar nog steeds rond en je kunt met haar taxi (een BMW) ook een rondje maken. Heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan. Dat is wel een heel bijzondere ervaring! Overigens die dame presteerde het ook om ruim een minuut van de rondetijd van Jeremy Clarkson af te halen, in een auto waar ze nog niet eerder in had gereden! (Jaguar dieseltje)
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor mdeijkers » 17 okt 2006, 19:36

klopt helemaal ! dit circuit is met geen ander circuit of wat dan ook te vergelijken ! echt alles zit in deze baan, snelle bochten blinde bochten, chicanes etc etc en vooral de hoogte verschillen!
mdeijkers

Berichtdoor Lode » 17 okt 2006, 19:59

Geweldig gaaf filmpje. Werkt enorm aanstekelijk. Ik wil er ook heen (maar doe dat nog maar even niet). Je hoort aan het commentaar gewoon hoeveel lol jullie hadden. En volgens mij is het in de Benz 10 keer leuker dan in zo'n Porche.
Klasse!
Lode

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto