Dag Wim, bedankt voor je reacties.
Ga zaterdag eens langs bij Jan de vraagbaak. Kan nooit kwaad om eens samen te kijken en te luisteren...
Graag had ik aan alle Benz liefhebbers nog eens de vraag gesteld over de rare kronkels die mijn automaatbak soms doet
Ik leg het even uit: de ene moment schakelt de auto supergoed en gepast, het andere moment is het huilen met de pet op.
Ik probeer om het euvel zo goed mogelijk uit te leggen:
Om halfnegen kom ik toe op het werk, waar de auto dan staat tot 17 uur. Wanneer ik om 17 uur vertrek, ik sta op een parking voor het gebouw waar ik werk, rijd ik dus een meter of drie, dan moet ik wachten om de steenweg op te kunnen. Wanneer ik de steenweg opga gaat de auto héél hoog in toeren in de 1ste ? of 2de ? trap, dan schakelt hij over maar is altijd met een slag
. Wanneer ik hetzelfde probeer maar dan de gas los zodat hij minder hoog in toeren gaat, dan duurt het een fractie van een seconde en schakelt hij wel over maar valt dan precies dood... dan moet ik terug gas bijgeven, en als ik niet oppas, schakelt hij terug een trap lager. Er lijken dus echt van die "dooie" momenten in het schakelen te zitten
Herkent iemand deze symptomen ? Zoals gezegd doet hij dat niet altijd. Wanneer ik bijvoorbeeld een paar kilometer heb gereden, dan voor het rode licht kom te staan, dan terug vertrek, dan schakelt hij het ene moment goed over, het andere moment schakelt hij veel te vroeg over... Volgens mij is het niet echt slippen want het toerental verhoogt niet. Kickdown is ook met zijn momenten goed, andere keren dan gaat hij precies terugschakelen maar blijft ergens tussenin hangen, het toerental valt terug en als ik gas induw dan herschakelt hij weer met een slag als gevolg. Jeetje wat een uitleg schrijf ik hier. Beter kan ik het écht niet uitleggen. Als ik het goed begrepen heb kan het te maken hebben met de vacupomp. Er loopt dus 1 zwarte vacuslang van de vacumpomp naar de automaatbak: kan het probleem hier te zoeken zijn ? Graag geef ik mee dat mijn bandenmaat NIET correct is: er zit 195 60 15 op ipv 195 65 15 waardoor hij dus méér toeren maakt. Kan het hieraan gelegen zijn ?
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.