Om te beginnen: het flippertje is versleten. Dat flippertje wordt bediend door nr. 4 op je foto vacu2.jpg.
Het omschakelventiel wordt daardoor niet goed bediend.
Hieronder zie je het schema. Als je het gaspedaal niet intrapt, is 62 verbonden via 63 verbonden met 19 (vacuummodulator op de bak). Dan is er volledig vacuum van de pomp aangesloten op de bak.
- 300dusavacuum.jpg (49.05 KiB)
Trap je het pedaal in, dan wordt ventiel 64 bediend. Dan lekt er vacuum via het regelventiel 65 weg (afhankelijk van hoe diep je het gaspedaal intrapt). Er is ook nog een aansluiting naar c, de genoemde EGR klep. Die aansluiting kan je desgewenst afsluiten. Voor de Europese uitlaatgasnormen is de EGR-klep niet nodig. Je kan de aansluiting ook laten zitten, maar dan mag er geen vacuumlekkage zijn.
De demper is er later aangebracht door MB, de eerste modellen hadden het niet. Het verbetert de aansturing van de bak, dus het kan geen kwaad eentje aan te brengen, maar ik weet niet hoe duur zo'n ding nieuw is.
Je hebt inderdaad een USA-uitvoering. De viersprong is niet origineel, dat wil zeggen dat origineel met twee driesprongen zit aangesloten met een gecalibreerde doorgang (nr. 63 op het schema). De viersprong is niet helemaal verkeerd, maar je mist wel de gecalibreerde doorgang. Zoals gezegd kan je de aftakking naar c (EGR) weghalen.
En de leiding naar d (lekkageleiding) is bij jou niet aangesloten, die moet eigenlijk naar het interieur lopen, waar relatief schone lucht wordt aangezogen (tenzij je natuurlijk grote sigaren rookt in de auto).